دوربین مداربسته و خرید دوربین مداربسته با بهترین قیمت

D
پویش رایان داتیس
مطالعه حدود 0 دقیقه
1 0
دوربین مداربسته و خرید دوربین مداربسته با بهترین قیمت

دوربین مداربسته و هر آنچه باید بدانید

دوربین مداربسته یکی از تجهیزات مهم دنیای امروز است، همچنین این صنعت همواره در حال رشد و پیشرفت است. پیش‌بینی می‌شود که تمام کسب و کارها تا سال 2025 نصب دوربین مداربسته را به عنوان بخش مهمی از راه‌اندازی کار خود در نظر بگیرند. مزایای بی‌شمار نصب دوربین مداربسته گواه رشد این صنعت است. 

در این مطلب به بررسی هر آنچه لازم است در مورد دوربین مداربسته بدانید، می‌پردازیم. اگر نصاب هستید و به دنبال دوربین مناسب برای مشتریان خود هستید و یا اگر برای منزل یا محل کار خود به دنبال دوربین مداربسته مناسب هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. 

دوربین مداربسته را می‌توان از لحاظ تکنولوژی، شکل ظاهری و قابلیت‌های آن به انواع مختلف تقسیم کرد. برخی دوربین‌ها آنالوگ و برخی تحت شبکه هستند. از لحاظ باسیم یا بی‌سیم بودن و همچنین جنس بدنه دوربین مداربسته نیز تفاوت‌هایی بین این محصولات وجود دارد. در مورد قابلیت‌های به کار رفته در دوربین‌ها نیز می‌توان قابلیت دید در شب، دید در شب رنگی و بسیاری قابلیت‌های هوشمند دیگر را نام برد که هر یک از آنها بر روی انتخاب شما تاثیر می‌گذارند. 

در ادامه با جزئیات بیشتری به مسئله ویژگی‎‌های دوربین مداربسته و مطابقت آنها با اهداف مختلف می‌پردازیم.

تقسیم‌بندی دوربین مداربسته از لحاظ شکل ظاهری 

دوربین‌های مداربسته از نظر شکل ظاهری به چند گروه: دام dome، بولت Bullet، اسپید دام Speed dome، دوربین‎‌های مینیتاتوری و دوربین‌های صنعتی تقسیم می‌شوند. شکل ظاهری دوربین بر روی عملکرد و کاربرد آن تاثیر می‌گذارد. به عنوان مثال دوربین‌های اسپیددام دارای قدرت زوم بالایی هستند، همچنین این دوربین‌ها چرخشی هستند، با توجه به این ویژگی‌ها دوربین مداربسته اسپیددام مناسب برای نظارت بر محیط‌های بزرگ است. از طرفی دوربین دام، دوربین‌های گنبدی شکلی هستند که معمولا روی سقف نصب می‌شوند که به آنها دوربین‌های سقفی هم گفته می‌شود. این دوربین‌ها اغلب دارای بدنه پلاستیکی بوده و مقاومت کمتری نسبت به فلز دارند، به همین دلیل برای محیط باز مناسب نیستند. ممکن است برای تامین امنیت یک محیط به بیش از یک نوع دوربین نیاز باشد. برای تعیین نوع و تعداد دوربین مورد نیاز با کارشناسان ما مشورت کنید. 

انواع دوربین مداربسته

هر دوربین مداربسته کاربرد مخصوص به خود را دارد، بنابراین با توجه به کاربرد دوربین، فناوری به کار رفته در آن نیز متفاوت خواهد بود. فناوری به کار رفته در دوربین‌ها بر روی نحوه انتقال تصاویر تاثیر می‌گذارند. به عنوان مثال دوربین مداربسته آنالوگ و دوربین تحت شبکه یا IP از لحاظ انتقال سیگنال متفاوت هستند. در دوربین IP انتقال تصویر بر مبنای پروتکل‌های اینترنت انجام می‌شود. این دوربین‌ها دارای قابلیت اتصال به شبکه هستند و به این ترتیب می‌توانید با استفاده از تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی، تصاویر دوربین‌های مداربسته را به صورت آنلاین مشاهده کنید، ضمن اینکه کیفیت تصویر دوربین تحت شبکه نسبت به سایر دوربین‌ها بالاتر است. دوربین مداربسته آنالوگ به گونه‌ای دیگر کار می‌کند. در این نوع دوربین تصاویر دریافت شده به صورت آنالوگ به دستگاه ضبط تصویر یا دستگاه DVR ارسال می‌شوند. 

دوربین بیسیم یا وایرلس نوع دیگری دوربین مداربسته است که در زیر مجموعه دوربین‌های IP یا تحت شبکه قرار می‌گیرد و اتصال آنها بدون نیاز به کابل انجام می‌شود. کابل مورد استفاده در نصب این نوع دوربین مداربسته، کابل مربوط به منبع تغذیه (برق) است. در این نوع دوربین تصاویر به وسیله دستگاه NVR دریافت می‌شوند. 

دوربین مداربسته AHD یا دوربین HD نیز مشابه دوربین آنالوگ است، اما کیفیت تصاویر این دوربین‎ها از دوربین‌ها از کیفیت تصویر دوربین آنالوگ بهتر است. 

تفاوت در قیمت دوربین 

یکی از مسائل مهمی که در زمان خرید دوربین مداربسته در نظر می‌گیرید، بودجه شما برای خرید است، بنابراین قیمت دوربین مداربسته اغلب فاکتور مهمی محسوب می‌شود. برخی دوربین‌ها دارای امکانات زیادی هستند که این امر قیمت محصول را افزایش می‌دهد. کمتر بودن این امکانات باعث کاهش قیمت دوربین خواهد شد. این امکانات را باید با توجه به هدف خود و همچنین محل نصب دوربین انتخاب کنید. توصیه می‌کنیم قبل از خرید دوربین هدف خود و امکانات مورد نیاز دوربین مورد نظر را مشخص کرده و مطابق با نیاز خود خرید انجام دهید تا دوربینی مناسب با نیاز و بودجه خود انتخاب کنید.

عوامل دیگری که بر روی قیمت دوربین تاثیر می‌گذارند، عبارتند از: لنز دوربین، جنس بدنه آن و حتی محل نصب دوربین. برای اطلاع از قیمت دوربین مداربسته برایتون با همکاران ما در داتیس در تماس باشید. 

انتخاب فناوری ذخیره‌سازی مناسب 

نکته دیگری که در دوربین‌های مداربسته مطرح است، فناوری ذخیره‌سازی در دوربین است. برای ذخیره‌سازی اطلاعات باید دستگاه ضبط تصویر یا کارت حافظه را در نظر داشته باشید. برای ذخیره اطلاعات دوربین به دستگاه DVR، NVR، هارد و در مواقعی کارت حافظه جانبی یا SD Card نیاز دارید. دستگاه UVR دستگاه ضبط تصویر ساخت شرکت داتیس است و مخفف عبارت Universal Video Recorder است. دستگاه ضبط تصویر برایتون (5 in 1) یا پنج در یک نامیده می‌شوند، به این معنا که با انواع دوربین‌های مداربسته ( در پروتکل‌های CVBS، IP، AHD، TVI و CVI) سازگاری دارند. 

امکانات هوشمند

برخی ویژگی‌های هوشمند در دوربین‌های مداربسته به بهبود کارایی و ارتقا امنیت کمک می کنند، برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • دید در شب رنگی
  • قابلیت تشخیص حرکت هوشمند Smart Motion Detection
  • قابلیت نفوذ به منطقه Area Intrusion یا Intrusion Detection
  • عبور از خط یا Line Crossing
  • قابلیت ورود به محدوده یا خروج از محدوده Region Entrance یا Region Exiting
  • تشخیص اشیا گم شده یا Missing Object
  • تشخیص چهره یا Face Detection
  • پرسه زنی یا Loitering Detection
  • قابلیت شمارش افراد یا People Counting 

برای اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از این قابلیت‌ها بهتر است مطلب دوربین مداربسته هوشمند را مطالعه کنید.

چرا برایتون را انتخاب کنیم؟ 

زمانی که قصد خرید دوربین مداربسته دارید، انتخاب یک شرکت معتبر و یک محصول با کیفیت اهیمت زیادی دارد. شرکت داتیس به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت‌ها در حوزه نظارت تصویری مطرح است که دوربین‌های مداربسته خود را با نام تجاری برایتون تولید می‌کند. به دلایل زیر توصیه می‌کنیم خرید خود را از این شرکت انجام دهید: 

1. خدمات پس از فروش شرکت داتیس، شامل: 

  • گارانتی 2 ساله تمامی محصولات و گارانتی بی قید و شرط یک ساله، شامل همه موارد از قبیل برق زدگی،صاعقه، آب خوردگی، آتش سوزی و...
  • پایین‌ترین قیمت دستمزد تعمیرات
  • پشتیبانی فنی در دسترس
  • تعمیر و بازگشت 85 درصد کالاهای معیوب در کمترین زمان
  •  

2. تولید انواع دوربین مداربسته و دستگاه DVR یا دستگاه ضبط تصویر: داتیس ارائه کننده انواع دوربین مداربسته دارای به روزترین فناوری‌ها و دستگاه ضبط تصویر است. 

3. قیمت مناسب: این شرکت یا تجربه بیش از 10 سال در حوزه نظارت تصویری، دوربین مداربسته با بهترین قیمت را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. 

برای اطلاعات بیشتر از محصولات و خدمات داتیس از طریق شماره 02174856 با همکاران ما در ارتباط باشید.

برای در میان گذاشتن دیدگاه خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید.