دوربین مداربسته مناسب محل کار چه ویژگی‌هایی دارد؟

D
پویش رایان داتیس
مطالعه حدود 0 دقیقه
1 0
دوربین مداربسته مناسب محل کار چه ویژگی‌هایی دارد؟

ایمنی منابع انسانی، سلامت افراد و همچنین دارایی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. با افزایش خطرات احتمالی و ریسک تجاوز به حریم خصوصی، سیستم‌های نظارت تصویری در سطوح مسکونی و تجاری محبوبیت زیادی به دست آورده‌اند. 

اهمیت یک سیستم نظارت تصویری کامل و مناسب را نمی توان دست کم گرفت به دلیل همین اهمیت انواع دوربین مداربسته به همراه لوازم جانبی مورد نیاز در بازار موجود است. انتخاب یک سیستم نظارت تصویری مناسب برای شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله: نوع نیاز و هدفتان، نوع کسب و کار شما، ساختمان محل نصب و غیره. به عنوان مثال بهترین دوربین مداربسته برای طلافروشی با دوربین پارکینک متفاوت است. با این حال بدون در نظر گرفتن کسب و کار و یا هدف شما، قبل از خرید دوربین مداربسته مناسب برای محل کار، توجه به چند نکته ضروری است. برای اطلاع از این نکات تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ویژگی‌های دوربین مداربسته خوب برای محل کار

در ادامه به چند فاکتور بسیار مهم اشاره می‌کنیم که قبل از خرید دوربین مداربسته باید به آنها توجه داشته باشید. 

نوع دوربین مداربسته 


با توجه به وجود انواع دوربین مداربسته در بازار، اولین و مهم‌ترین مسئله‌ای که با آن مواجه می‌شوید، انتخاب نوع دوربین مداربسته است. باید دقت کنید که کدام نوع دوربین مداربسته مناسب محل کار شماست.

دوربین‌های مداربسته براساس تکنولوژی به دو گروه زیر تقسیم می‌شوند: 
 

  • دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP: نوعی دوربین که انتقال اطلاعات در آن برمبنای پروتکل‌های اینترنت انجام می‌شود. این دوربین‌ها قابلیت اتصال به شبکه را دارند و در نتیجه به‌راحتی می‌توان به کمک کامپیوتر شخصی و یا تلفن همراه تصاویر آنها را مشاهده کرد. 
     
  • دوربین آنالوگ: در این نوع دوربین‌ها تصاویر به صورت آنالوگ به دستگاه ضبط تصویر یا DVR منتقل می‌شوند. 
     

دوربین‌ها را از نظر شکل ظاهری می‌توان به چند گروه زیر تقسیم کرد: 
 

  • دوربین بولت: این نوع دوربین‌ها دارای عمق دید و زوم خوبی هستند و اغلب در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت دارند. 
     
  • دوربین دام: دوربین‌های دام دارای میدان دید گسترده‌ای هستند و زاویه 180 تا 360 درجه را پشتیبانی می‌کنند.
     
  • دوربین اسپیددام: این دوربین‌ها دارای موتور داخلی هستند که امکان چرخش دوربین داخلی را فراهم می‌کند، همچنین دارای زوم فوق‌العاده‌ای هستند. 

    اکنون تا حدی در مورد تفاوت تکنولوژی‌ها و شکل ظاهر دوربین‌های مداربسته اطلاعات دارید و می‌توانید با توجه به نوع کسب و کار خود و نیازتان نوع دوربین مناسب را انتخاب کنید. اما فاکتورهای دیگری هم وجود دارند که توجه به آنها نیز ضروری است، در ادامه به سایر فاکتورها اشاره می‌کنیم. 


نوع دستگاه ضبط تصویر 


در هنگام انتخاب سیستم نظارت تصویری برای محل کار خود، پس از انتخاب نوع دوربین، مسئله مهم دیگر انتخاب نوع دستگاه ضبط تصویر برای ذخیره‌سازی اطلاعات است. سه نوع دستگاه ضبط تصویر وجود دارد: 
 

  • دستگاه ضبط تصویر DVR: یا دستگاه ضبط کننده دیجیتال، این نوع دستگاه با دوربین‌های آنالوگ به کار گرفته می‌شود.
     
  • دستگاه ضبط تصویر NVR: یا دستگاه ضبط کننده تحت شبکه، این نوع دستگاه با دوربین‌های تحت شبکه یا IP کاربرد دارد. 
     
  • دستگاه ضبط UVR: یا Universal Video Recorder که دستگاه انحصاری شرکت داتیس و برند برایتون است. این دستگاه 5in1 یا پنج در یک خوانده می‌شوند و قادر هستند انواع دوربین‌ها در پروتکل‌های مختلف را پشتیبانی کنند. 

توصیه می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مطلب دستگاه DVR برایتون چیست و تفاوت آن با دستگاه NVR؟ را مطالعه کنید. 
 

قابلیت‌های دوربین 
 

بسته به نیازهای خود، می‌توانید دوربینی مجهز به انواع قابلیت‎‌های هوشمند را انتخاب کنید. یا ممکن است کسب و کار شما طوری باشد که وجود هیچ قابلیت هوشمندی روی دوربین ضروری نباشد. قبل از انتخاب سیستم مورد نظر خود، تمام این موارد را ارزیابی کرده و یا با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید. 

برخی از قابلیت‌های یک دوربین‎‌ مداربسته هوشمند به شرح زیر می‌باشند: 
 

  • دید در شب یا دید در شب رنگی
  • تشخیص حرکت هوشمند یا SMD
  • تشخیص چهره Face Detection
  • پرسه زنی Loitering Detection
  • شمارش افراد People Counting 

    به عنوان مثال اگر برایتان مهم است که شب‌ها هم بر محل کار خود نظارت داشته باشید، پس بهتر است یک دوربین دارای قابلیت دید در شب قوی انتخاب کنید. 
     

محل نصب دوربین مداربسته 
 

درست مانند سایر فاکتورها، آگاهی از محل نصب دوربین مداربسته هم بسیار مهم است. انتخاب محل نصب دوربین بر روی انتخاب نوع دوربین مداربسته هم تاثیر می‌گذارد. اگر قرار است دوربین را در محیط بیرون و بدون سقف نصب کنید، لازم است دوربینی مقاوم در برابر گرد و غبار و باد و باران انتخاب کنید (دوربین با IP67). 

به عنوان مثال اگر هدف شما تمرکز بر روی درهای ورودی تمرکز کنید و نیاز باشد دوربین را بیرون در نصب کنید، لازم است یک دوربین ضد آب انتخاب کنید که مجهز به قابلیت تشخیص حرکت باشد. اگر شناخت افراد برایتان مهم است، قابلیت تشخیص چهره را هم برای دوربین خود در نظر بگیرید؛ سایر قابلیت‌ها نیز به همین ترتیب و براساس نیاز و هدف شما اضافه می‌شوند.
 

قیمت دوربین انتخابی 
 

عوامل مختلفی بر روی قیمت دوربین مداربسته و سیستم نظارت تصویری انتخابی شما تاثیر می‌گذارند، از جمله اندازه کسب و کارتان، تعداد دوربین‌های مورد نیاز، نوع دخیره سازی، مدت زمانی که قصد حفظ ویدئوها را دارید و اینکه آیا نیاز به پخش زنده از یک مکان دیگر دارید یا خیر. 
 

آیا به دنبال یک سیستم نظارت تصویری قابل اعتماد برای زیرساخت کسب و کار خود هستید یا قصد دارید سیستم موجود را ارتقا دهید؟ قصد شما هر چیزی که هست مطمئن شوید که از یک تولید کننده قابل اعتماد خدمات را دریافت می‌کنید که راهکار درست به شما ارائه دهند. 
 

چرا در محل کار خود نیاز به دو ربین مداربسته داریم؟ 
 

شاید این سوال مطرح شود که نصب دوربین مداربسته در محل کار چه اهمیتی دارد؟ دلایل زیادی برای نصب دوربین در دفتر و محل کار شما وجود دارد که برخی از مهم‌ترین مزایای آن به شرح زیر هستند: 
 

  • کاهش میزان سرقت
  • نظارت بر عملکرد کارکنان و امکان بهبود عملکرد
  • امکان کنترل از راه دور (Remote Monitoring)
  • جلوگیری از ورود افراد متفرقه
  • فیلمبرداری شبانه روزی
  • پوشش بخش خصوصی

    کلام آخر

اگر کسب و کار جدید راه‌اندازی کرده‌اید و قصد ایمن سازی آن را دارید و یا اگر تصمیم دارید سیستم نظارت تصویری محل کار خود را ارتقا بخشید، با کارشناسان ما در شرکت پویش رایان داتیس تماس بگیرید. کارشناسان ما در تمام مراحل، از انتخاب دوربین تا راه‌اندازی سیستم، در کنار شما خواهند بود. 

برای در میان گذاشتن دیدگاه خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید.