بهترین دوربین مداربسته برای منزل چه ویژگی هایی دارد؟

D
پویش رایان داتیس
مطالعه حدود 0 دقیقه
1 0
بهترین دوربین مداربسته برای منزل چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های همه ما ایجاد امنیت بیشتر برای خانه است، همه آدم‌ها پس از تمام کارها و فعالیت‌های روزانه، برای رسیدن به آرامش به خانه خود پناه می‌برند. در گذشته به روش‌های سنتی این امنیت به وجود می‌آمد، اما امروزه با وجود فناوری‌های جدید و انواع دوربین مداربسته، خانه‌ها به مکان امن‌تری بدل شده‌اند. 

اما برای نصب دوربین مداربسته در منزل چه فاکتورهایی را باید در نظر بگیریم؟ فکر می‌کنید بهترین دوربین مداربسته برای منزل چه دوربینی است؟ اگر قصد خرید دوربین مداربسته برای منزل خود را دارید با ما همراه باشید، در این مطلب به ویژگی‌های بهترین دوربین مداربسته برای منزل اشاره می‌کنیم. 

انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای منزل

در بین دوربین‌های مداربسته موجود در بازار مدل‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد، به عنوان مثال برخی دوربین‌های مداربسته هوشمند هستند و در صورت تشخیص هرگونه حرکت در مقابل دوربین، هشدار ارسال می‌کنند. برخی دیگر ویژگی‌های هوشمند زیادی ندارند و به طبع مقرون به صرفه هستند، برخی دیگر ضد آب هستند و برخی دارای قابلیت دید در شب رنگی می‌باشند. وجود این تنوع در بین دوربین‌ها انتخاب را سخت می‌کند.

ما در داتیس مدل‌های مختلف دوربین مداربسته را تولید کرده‌ایم که برای هر نیازی محصولی خاص و منحصر به فرد ارائه می‌شود. در اینجا چند مدل مناسب و ویژگی‌های آنها را به شما معرفی می‌کنیم. 

قبل از خرید دوربین مداربسته برای منزل، بهتر است اطراف خانه خود را بررسی کنید. در هر خانه‌ای بخش‌هایی وجود دارد که مکان مناسبی برای نصب دوربین مداربسته نیستند و به اصطلاح نقطه کور محسوب می‌شوند و بالعکس برخی فضاها به دلیل دید خوبی که به بخش‌های مختلف خانه فراهم می‌کنند، برای نصب دوربین ایده‌آل هستند. در بررسی خانه خود باید اماکن مناسب برای نصب را پیدا کنید. برای یافتن این نقاط می‌توانید با کارشناسان نصب دوربین مشورت کنید. 

برای داخل خانه دو نوع دوربین دام و بولت را می‌توانید انتخاب کنید، این دو نوع از لحاظ شکل ظاهری و کاربرد تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. اما لنز دوربین‌های دام و بولت اغلب ثابت است که برای محیط‌های کوچک انتخاب مناسبی هستند. 

نکته مهم دیگری که در زمان خرید بهترین دوربین مداربسته برای منزل باید در نظر بگیرید، اندازه لنز دوربین است. اندازه لنز دوربین ارتباط مستقیم با گستره دید آن دوربین دارد. به عنوان مثال اگر فضای مورد نظر شما مکان گسترده و باز است، می‌توانید از دوربین با لنز 2.8 میلی‌متر استفاده کنید. اما اگر قرار است دوربین را در فضای باریک، مانند راهرو، استفاده کنید بهتر است دوربینی با لنز بزرگتر خریداری کنید. به عنوان مثال دوربین دارای لنز 4 یا 6 میلی‌متر برای چنین فضایی مناسب هستند. 

نکته دیگر در مورد خرید دوربین مداربسته برای منزل وضوح تصویر آن است. اغلب دوربینی که برای منزل انتخاب می‌شود، نیاز به وضوح تصویر بالایی ندارد البته این مسئله بستگی به هدف شما از نصب دوربین دارد، اگر در تصاویر ثبت شده از منزل خود نیاز به جزئیات بیشتری دارید، بهتر است دوربینی با کیفیت تصویر بالاتر خریداری کنید. 

دید در شب ویژگی دیگری است که برای همه دوربین‌های مداربسته ضروری است. با توجه به اینکه بیشتر جرائم در شب اتفاق می‌افتند، نمی‌توان این قابلیت را نادیده گرفت. برخی دوربین‌ها مجهز به دید در شب رنگی و برخی دیگر دید در شب سیاه و سفید هستند. اینکه کدام دوربین برای شما مناسب است، به نیاز شما بستگی دارد. اگر دوربین را در محیطی نصب می‌کنید که تشخیص رنگ‌ها در آن مهم است، لازم است دوربین دید در شب رنگی انتخاب کنید. 

کیفیت و مقاومت بدنه دوربین مسئله مهم دیگری است که در زمان خرید بهترین دوربین مداربسته برای منزل باید در نظر بگیرید. اگر دوربین را برای محیط بیرون (مثلا حیاط) خریداری می‌کنید، باید در برابر رطوبت و گرد و غبار مقاومت کافی را داشته باشد. دوربین مناسب برای محیط بیرون باید دارای IP67 باشد. اگر دوربین را برای نصب در داخل منزل می‌خرید، وجود استاندارد IP67 ضرورتی ندارد.

چه قسمت هایی از خانه نیاز به دوربین مداربسته دارند؟ 

اگر در ساختمان بزرگی زندگی می‌کنید، بخش‌های مختلفی وجود دارد که نیاز به نصب دوربین مداربسته دارند. در ادامه به قسمت‌های مختلف یک ساختمان اشاره می‌کنیم که هر یک از آنها از حساسیت خاصی برخوردارند و نصب دوربین در آنها به بهبود امنیت کمک می‌کند. 

  • درب اصلی ساختمان: اولین و مهم‌تری جایی که نیاز به نصب دوربین دارد، درب ورودی ساختمان است. این دوربین باید از کیفیت تصویر مناسب برخوردار باشد و مقاومت کافی در برابر تغییرات شدید آب و هوایی داشته باشد. ممکن است ساختمان درب پشتی هم داشته باشد که احتمالا تردد کمتر در آن صورت می‌گیرد. با این حال نصب دوربین در این مکان هم ضرورت دارد.
     
  • حیاط: این بخش از ساختمان، به ویژه اگر بزرگ باشد، نصب دوربین در آن ضروری است.
     
  • پذیرایی و اتاق‌های خانه: با توجه به نگهداری اشیا ارزشمند در فضای داخلی منزل، نصب دوربین در این بخش‌ها اهمیت زیادی دارد. برای دوربین‌های که در فضای داخلی خانه نصب می‌شوند،  مقاومت بالا در برابر رطوبت و گرد و غبار ضرورت ندارد.
     
  • پارکینگ: فضای مهم دیگری که نصب دوربین در آن بسیار مهم است، پارکینگ است. با توجه به شرایط خاص پارکینگ دوربینی که برای این قسمت انتخاب می‌شود، باید دارای قابلیت‌های خاصی باشد، از جمله دید در شب، امکان ثبت تصاویر مربوط به راهروهای باریک و مقاومت در برابر شرایط مختلف آب و هوایی.

خوشبختانه شرکت داتیس متناسب با تمام فضاها و نیازهای مشتریان خود محصول ارائه می‌دهد. در ادامه چند مدل دوربین مداربسته برایتون را معرفی می‌کنیم که هر یک از آنها کاربرد خاص خود را دارند و برای شرایط و فضای خاص تولید شده‌اند.

دوربین IoT، بهترین دوربین برای منزل

دوربین مداربسته IoT برایتون یک محصول خاص از شرکت داتیس است و گزینه بسیار مناسبی برای داخل منزل است. این محصول، یک دوربین تحت شبکه مجهز به فناوری IoT یا اینترنت اشیا است که به سادگی ویدئوها را ضبط کرده و نمایش می‌دهد.

سایر دوربین‌های مناسب برای منزل در بین محصولات برایتون به شرح زیر هستند: 

  • دوربین UVC532B1AR1-MC: این دوربین مداربسته یک دوربین بولت آنالوگ است. این دوربین 5 مگاپیکسلی دارای بدنه فلزی و لنز فیکس 2.8 میلی‌متر است که برای محیط باز، مانند حیاط یا پارکینگ مناسب است.
     
  • دوربین UVC522T9AR1: این محصول یک دوربین دام آنالوگ و جنس بدنه آن پلاستیک فلز است. این دوربین مداربسته دارای یک لنز فیکس 2.8 میلی‌متر و درجه حفاظت آن IP67 است.
     
  • دوربین UVC211B19M4: این دوربین مداربسته یک محصول بولت آنالوگ، دارای بدنه فلز و درجه حفاظت IP66 است. این دوربین 2 مگاپیکسلی دارای یک لنز فیکس 3.6 میلی‌متری است که برای محیط بیرون از خانه مناسب است.
     
  • دوربین IPC72T9AR-MS: این محصول یک دوربین تحت شبکه دارای لنز فیکس 2.8 میلی‌متر است. این دوربین 2 مگاپیکسلی دارای 5 عملکرد هوشمند است.
     
  • دوربین IPC75B49M-MSC: این محصول نیز یک دوربین IP و دارای 5 عملکرد هوشمند است. این دوربین 5 مگاپیکسلی دارای بدنه فلزی و 30 متر برد IR است.

برای اطلاعات بیشتر از قیمت دوربین مداربسته و کاربردهای هر یک از آنها با همکاران ما در تماس باشید.

برای در میان گذاشتن دیدگاه خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید.