انواع دوربین مداربسته و کاربردهای آنها

D
پویش رایان داتیس
مطالعه حدود 0 دقیقه
1 0
انواع دوربین مداربسته و کاربردهای آنها

به دنبال خرید دوربین مداربسته هستید؟ حتما این مطلب را مطالعه کنید، در اینجا به معرفی انواع دوربین مداربسته، ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها می‌پردازیم.

انواع دوربین‌های مداربسته براساس تکنولوژی

دوربین‌های مداربسته براساس تکنولوژی‌های به کار رفته در آنها متفاوت هستند و این امر بر روی نوع کاربرد دوربین تاثیر می‌گذارد. در ادامه انواع دوربین مداربسته را از منظر تکنولوژی به کار رفته بررسی می‌کنیم. 

دوربین مداربسته تحت شبکهIP

در این دوربین انتقال تصویر از طریق کابل شبکه انجام می‌شود، این دوربین دارای پردازنده قوی و آپشن‌های زیادی است و بسیاری از آپشن‌های موجود روی دستگاه‌های DVR، روی خود دوربین‌ها هم به کار گرفته شده‌اند. 

به عنوان مثال دوربین‎ IP برایتون دارای قابلیت تشخیص تحرک، تشخیص چهره، تشخیص حرکت انسان و همچنین تنظیمات از راه دور است، این نوع دوربین‌ها در اماکن نیازمند امنیت بالا، گزینه‌ بسیار مناسبی به شمار می‌آیند.

اگر علاقمند به اطلاعات بیشتر در مورد سخت‌افزار شبکه IP هستید، مطلب زیر را مطالعه نمایید: 

دوربین مداربسته آنالوگ HD

تکنولوژی به کار رفته در این دوربین‌ها کمی قدیمی‌تر است و جهت ضبط اطلاعات منتقل شده از دوربین، به دستگاه DVR نیاز است. جهت اتصال دوربین به دستگاه DVR از کابل‌های کواکسیال استفاده می‌شود. دوربین‌های آنالوگ برایتون دارای نصب آسان و قیمت مناسبی هستند.

دوربین‌های مداربسته  wifi

در دوربین‌های wifi انتقال اطلاعات از شبکه‌ وای‌ فای انجام می‌شود، در واقع انتقال اطلاعات به صورت بی‌ سیم و از طریق اینترنت صورت می‌گیرد، بنابراین  با استفاده از نرم‌افزار بر روی گوشی یا کامپیوتر می‌توانید در هر جایی به اطلاعات این دوربین‌ها دسترسی داشته باشید. این دوربین‌ها برای نظارت داخل خانه و مراقبت از کودک و سالمند گزینه مناسبی هستند. 

دوربین Wifi برایتون به شما این امکان را می‌دهد که از محل کار مراقب کودک خود باشید و یا پدر و مادر سالمند خود را مورد حمایت قرار دهید.

برای افزایش آگاهی در رابطه با این گروه از دوربین‌ها، مطلب دوربین وای فای را مطالعه نمایید.

انواع دوربین مداربسته از نظر شکل ظاهر

بدون در نظر گرفتن تکنولوژی به کار رفته در دوربین‌ها، آنها را می‎‌توان از نظر شکل ظاهر به 3 قسمت تقسیم کرد:

  • دوربین بولت: دوربین‌های کشیده هستند و برای اماکنی که عمق دید و زوم اهمیت دارد، مناسب هستند، به عنوان مثال برای ورودی و خروجی پارکینگ‌ها. 
     
  •  دوربین دام: دوربین‌های گنبدی شکل هستند، زمانی که زاویه دید مهم است، این نوع دوربین‌ها مناسب هستند و زاویه 180 تا 360 درجه را ساپورت می‌کنند. این نوع دوربین را در ایستگاه‌های مترو زیاد می‌بینید. برای فضای داخلی خانه نیز این نوع دوربین مناسب است. 
     
  • دوربین اسپیددام: دوربین‌های بزرگی که مجهز به موتور هستند، این موتور به چرخش دوربین داخلی کمک می‌کند و به شما امکان چرخش یا زوم دوربین را می‌دهد. این نوع دوربین‌ها برای طرح ترافیک خیلی کاربرد دارند. 

دوربین IOT برایتون

دوربین‌های وای فای علاوه بر 3 مدل نام‌برده (دام، اسپید دام و بولت)، دارای یک مدل معروف دیگر به نام IOT یا babycam هستند که نوعی دوربین خانگی محسوب می‌شود. 

این نوع دوربین به دستگاه DVR و کابل نیاز ندارد که این ویژگی آن را از سایر دوربین‌های وای فای متمایز ساخته است؛ این ویژگی دوربین‌های IOT را گزینه مناسبی برای افراد زیر ساخته است:

  • والدین شاغل
  • کسانی که مراقب عزیز سالمند خود در خانه هستند
  • افرادی که حیوان خانگی دارند
  • کسانی که به هر دلیلی نیازمند یک دوربین پرتابل هستند 

دوربین‌های IOT از نظر منبع تامین برق به دو گروه تقسیم می‌شوند: 

  • دوربین‌های IOT که به آداپتور نیاز دارند.
  • دوربین‌های باتری خور (به دلیل عمر کوتاه زیاد توصیه نمی‌شوند.)

 در سبد کالای دوربین‌های IOT برایتون دو مدل وجود دارد: 

انواع دوربین مداربسته بر اساس دید در شب

با توجه به اینکه جرائم اغلب در تاریکی شب اتفاق می‌افتند، وجود قابلیت دید در شب در دوربین مداربسته اهمیت زیادی دارد. دوربین‌های دید در شب نیز به دو گروه تقسیم می‌شوند:

  1. دوربین دید در شب معمولی: این دوربین‌ها در تاریکی شب و یا در محیط کم نور، تصاویر را سیاه و سفید نمایش می‌دهند. در محیطی که رنگ اهمیت زیادی ندارد، نصب این دوربین کفایت می‌کند.
  2. دوربین دید در شب رنگی: این نوع دوربین در تاریکی و نور کم تصاویر را به صورت رنگی نمایش می‌دهد. در محیط‌هایی که تشخیص رنگ مهم است (به عنوان مثال در پارکینگ‎‌ها برای تشخیص رنگ اتومبیل)، توصیه می‌شود دوربین دید در شب رنگی یا دوربین فول کالر نصب کنید. 


تقسیم بندی دوربین براساس قیمت 
 

انواع دوربین‌ مداربسته را براساس قیمت نیز می‌توان به سه گروه تقسیم کرد؛ گروه اول دوربین‌‌های گران قیمت که دارای قابلیت‌ها و امکانات مختلفی هستند و کاربردهای حرفه‌ای دارند. گروه دوم دوربین‌های با قیمت متوسط هستند که برخی قابلیت‌ها و امکانات را دارا هستند و برای کاربردهای نیمه حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. دسته سوم نیز دوربین‌های ارزان قیمت و متفرقه هستند. خرید از دسته سوم را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم. این دوربین‎‌ها در زمان خرید ارزان‌تر از بقیه هستند، اما پس از مدتی هزینه‌های زیادی را به شما تحمیل می‌کنند، ضمن اینکه نتیجه نهایی مطلوب را ارائه نمی‌دهند. 
 

کلام آخر

هیچ دوربینی را نمی‌توان به عنوان بهترین یا بدترین دوربین معرفی کرد. هر یک از این دوربین‌ها کاربرد خاص خود را دارند که فاکتورهایی مانند متراژ محیط، عمق دید، میزان زوم تصویر، کیفیت مورد نیاز و بودجه فرد، مناسب بودن دوربین را مشخص می‌کند.

.با شناخت انواع دوربین مداربسته شاید بهتر باشد با انواع لنز دوربین مداربسته هم آشنا شوید 

برای اطلاع از قیمت‌ها و موجودی دوربین‌ها از طریق شماره 02174856 با ما در تماس باشید. کارشناسان ما در داتیس به تمام پرسش‌های شما پاسخ می‌دهند. 

برای در میان گذاشتن دیدگاه خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید.