وقتی دوربین ها پیامک ارسال می کنند!

D
پویش رایان داتیس
مطالعه حدود 0 دقیقه
1 2
وقتی دوربین ها پیامک ارسال می کنند!

دوربین مداربسته یکی از تجهیزات ضروری برای ارتقا شرایط امنیتی منازل و شهرها و محافظت از خانه و خانواده است. با پیشرفت تکنولوژی و ورود فناوری‌های نوین به بازار نظارت تصویری، هر روز امکانات جدیدی به این سیستم‌ها اضافه می‌شود. 

یکی دیگر از امکاناتی که شرکت داتیس برای اولین بار در ایران به سیستم‌های مداربسته خود افزوده، پنل اس ام است. به این معنا که دستگاه این قابلیت را پیدا می‌کند که در صورت کشف هر گونه حرکت یا هشدار در مقابل دوربین، علاوه بر ارسال پیام و عکس در نرم‌افزار دوربین، به شماره همراه تنظیم شده روی دستگاه نیز پیام کوتاه ارسال می‌کند. 

حال پرسش این است که ارسال پیام کوتاه چه اهمیتی دارد؟ توضیح اینکه برای دسترسی به اطلاعات نرم افزار Briton CCTV Pro نیاز به اینترنت دارید، اما دریافت پیامک بدون اینترنت انجام می‌شود. بنابراین اگر در شرایطی دور از منطقه مورد نظر خود باشید و اینترنت تلفن همراه شما قطع باشد، پیام کوتاه را دریافت خواهید کرد و به موقع از شرایط و تهدید احتمالی به وجود آمده مطلع خواهید شد. 

دریافت اس ام اس در دوربین مداربسته برایتون

علاوه بر مورد بیان شده در بالا، استفاده از پنل اس ام اس در دوربین برایتون مزایای دیگری هم دارد که به شرح زیر هستند: 

  • این ویژگی برای اولین بار در ایران و در دستگاه‌های برایتون قابل اجراست. 
  • اگر به هر دلیلی تلفن همراه شما به اینترنت دسترسی ندارد و یا اینترنت تلفن همراه شما خاموش باشد، هشدارها از طریق دریافت پیام کوتاه به شما ارسال خواهند شد.
  • این قابلیت برای همه محصولات برایتون قابل اجراست. 
  • نیاز به تهیه سیم کارت برای دستگاه نیست. 
  • تنظیمات پنل بسیار کامل بوده و به دلخواه خود می‌توانید این تنظیمات را اعمال کنید. 
  • بسته‌های پیامکی مقرون به صرفه ارائه می‌شود. 

چند نکته مهم در مورد مزایای بیان شده: 

فعالسازی این قابلیت فقط از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزار Briton CCTV Pro  انجام می‌شود و ارتباطی به مدل دستگاه ندارد.

نکته دیگر اینکه ارسال پیامک از طریق سرور انجام شده و به شماره تنظیم شده در برنامه ارسال می‌شود، به همین دلیل نیازی به تهیه سیم کارت برای دستگاه وجود ندارد. 

در مورد بسته‌های پیامکی هم بهتر است بگوییم اشتراک پیامکی، در واقع شما برای مدت تعیین شده اشتراک خریداری می‎‌کنید و برای این مدت زمان نیز تعدادی پیامک تعیین شده است.

در ادامه به بررسی تنظیمات این پنل می‌پردازیم.

فعالسازی سرویس پیامکی

برای فعالسازی سرویس پیامکی وارد بخش تنظیمات و سپس هشدار پیامکی شوید. در صفحه جدید و از قسمت پایین صفحه گزینه "فعال کنید" را انتخاب کنید تا صفحه جدید برای شما باز شود. در صفحه جدید بسته مورد نظر خود را انتخاب کنید و پس از پرداخت، بسته برای شما فعال خواهد شد. پس از پرداخت پیام "فعالسازی موفق سرویس هشدار پیامکی" را مشاهده خواهید کرد.

 البته اگر برای اولین بار است که قصد فعالسازی و استفاده از این پنل را دارید، یک بسته 7 روزه دارای 50 عدد پیامک به صورت رایگان برای شما فعال خواهد شد. 

خرید بسته

برای خرید بسته یا افزایش تعداد پیامک‌ها، مانند قبل وارد بخش تنظیمان و سپش هشدار پیامکی شده و گزینه "افزایش بسته" را لمس کنید تا بسته‌های مورد نظر را مشاهده کنید. پس از انتخاب بسته مورد نظر، گزینه "بعدی" را زده و در صفحه جدید در قسمت یادداشت‌های مهم با انتخاب گزینه "بله، متوجه شدم" با شرایط موافقت می‌کنید. پس از آن با انتخاب درگاه پرداخت وارد صفحه پرداخت می‌شوید. 

پس از انجام مراحل پرداخت ومشاهده پیام "پرداخت با موفقیت انجام شد" وارد نرم‌افزار برایتون شده و گزینه "شروع" یا start را انتخاب کنید تا بسته برای شما فعال شود. 

با فعال شدن بسته، برای شما یک پیام کوتاه نیز ارسال خواهد شد که در آن اعلام شده است که بسته پیامکی فعال شده است. 

انواع بسته‌های پیامکی

بسته‌های پیامی ما شامل 3 گروه بسته است: 

  • بسته‌های 7 روزه: این بسته‌ها در دو نوع Eco دارای 100 پیام کوتاه و Pro دارای 300 پیام کوتاه، ارائه می‌شوند. 
  • بسته‌های یک ماهه: این گروه نیز شامل دو نوع Eco و Pro می‌باشد که نوع اکو شامل یک بسته 250تایی و پرو یک بسته 700تایی است. 
  • بسته‌های 3 ماهه: بسته‌های Eco سه ماهه دارای 600 و بسته‌های Pro در این گروه دارای 1500 اس ام اس است. 

شما با توجه به نیاز خود میتوانید هر یک از این بسته‌ها را انتخاب کنید. 

توضیحاتی در مورد صفحه اصلی

در صفحه هشدار پیامکی، می‌توانید اطلاعاتی مانند زمان انقضا بسته پیامکی و تعداد پیامک‎‌های باقیمانده را مشاهده کنید. 

همچنین در همین صفحه و در قسمت "تنظیمات دریافت هشدار پیامکی" می‌توانید برای هر دستگاه هشدار پیامکی را فعال یا غیر فعال سازید. 

در قسمت "تنظیمات مخاطبین" می‌توانید مخاطبین دریافت پیامک را مشاهده کنید و یا تغییر دهید؛ مخاطب دریافت این پیامک‌ها می‌تواند هر شماره‌ای باشد که شما روی آن تنظیم می‌کنید.

در قسمت تاریخچه پیامک‌های ارسال شده، تمامی پیامک‌هایی که طی 7 روز گذشته برای همه دستگاه‌ها ارسال شده، قابل مشاهده هستند. در انتهای همین صفحه اگر علامت ذره‌بین یا جستجو را لمس کنید، می‌توانید پیام‌ها را بر اساس دستگاه‌ها و حتی نوع حرکت اتفاق افتاده دسته‌بندی کنید. 

فعالسازی هشدار پیامکی دوربین‌های IP

برای فعالسازی هشدار پیامکی در دوربین‌های تحت شبکه نیز مانند بقیه دستگاه‌ها عمل می‌کنیم، در قسمت فعالسازی ارسال پیامک آن را فعال کنیم، فاصله بین هر پیامک را مشخص کنیم و محدودیت روزانه را نیز تغییر دهیم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این قابلیت با همکاران ما در داتیس تماس بگیرید تا راهنمایی کامل دریافت کنید. 

برای در میان گذاشتن دیدگاه خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید.