دوربین دید در شب رنگی و انواع آن

D
پویش رایان داتیس
مطالعه حدود 0 دقیقه
1 2
دوربین دید در شب رنگی و انواع آن

دوربین دید در شب رنگی چیست؟

دوربین مداربسته دید در شب رنگی از محبوب‌ترین دوربین های مداربسته دید در شب می باشند. برخلاف دوربین‌های سیاه و سفید، دوربین‌ دید در شب رنگی، حتی در شرایطی با نور کم، تصاویر و فیلم‌های رنگی واقعی ارائه می‌دهد و امکان شناسایی چهره‌ها و پلاک‌ها را با جزئیات بیشتری فراهم می‎‌کند.

در ادامه این مطلب نکاتی در مورد نحوه عملکرد دوربین‌ دید در شب رنگی بیان می‌کنیم و این نوع دوربین‌ها را با دوربین دید در شب معمولی مقایسه می‌کنیم. 

دوربین مداربسته دید در شب رنگی به دو گروه دوربین‌های استارلایت starlight و وارم لایت warm light تقسیم می‌شوند. در ادامه این مطلب به معرفی این دو نوع می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

دوربین استارلایت Starlight CCTV Camera

دوربین استارلایت، از انواع دوربین دید در شب رنگی محسوب می‌شود. دوربین استارلایت دوربین‌هایی با سنسورهای استارلایت هستند که حساسیت بسیار بالایی به نور دارند، در نتیجه می‌توانند حتی در شرایط نوری کم، تصاویر واضح و رنگی ارائه دهند. 

این دوربین‌ها از نور موجود در محیط استفاده می‌کنند؛ انواع دوربین استارلایت با توجه به لوکس نوری که پشتیبانی می‌کنند، دید در شب رنگی ارائه می‌دهند، به این معنا که اگر نور محیط با لوکس نوری تنظیم شده برای دوربین هماهنگی نداشته باشد، دوربین قادر به ارائه تصویر رنگی نخواهد بود.

دوربین‌های استارلایت بهترین استفاده از نور طبیعی موجود در محیط را دارند و با استفاده از سنسورهای پیشرفته، حتی در شرایط نوری بسیار کم تصویر رنگی و با کیفیت ارائه می‌دهند؛ در حالیکه دوربین‌های IR based در طول شب نور مادون قرمز خود را روشن می‌کنند و تصاویر سیاه و سفید ارائه می‌دهند.

ویژگی‌های دوربین دید در شب استارلایت

دوربین starlight از لحاظ امنیتی در درجه بالاتری قرار می‌گیرند. این نوع دوربین وقایع و جرایم را با جزئیات بیشتری و کیفیت بهتری ثبت می‎‌کند، به عنوان مثال، در اماکن شلوغ مانند ترافیک و پارکینک‌ها که تشخیص رنگ خودرو و کیفیت تصویر برای خواندن پلاک ماشین، از اهمیت ویژه‎‌ای برخوردارند، فقط دوربین‌های استارلایت این امکان را به کاربر ارائه می‌دهند.

دوربین دید در شب رنگی وارم لایت Warm Light

در دوربین وارم لایت warm light یا فول کالر full color به جای IR، یک پرژکتور روی دوربین قرار گرفته است و روشنایی ناشی از این پرژکتور باعث ارائه تصاویر واضح‌ و رنگی می‌شود. 

مهم‌ترین ویژگی دوربین‌های مدار بسته وارم لایت ارائه تصویر رنگی در طول شب و یا در شرایط با نور کم است. ال‌ای‌دی‌های طراحی شده روی دوربین که نور مرئی و قابل رویت برای انسان ارائه می‌دهند، این امر را امکان‌پذیر ساخته‌اند.

دوربین دید در شب مجهز به مادون قرمز

دوربین‌های مداربسته مادون قرمز هم می‌توانند در تاریکی شب و در محیط‌های دارای نور کم تصاویر واضحی ارائه دهند. اشعه نامرئی مادون قرمز در این دوربین‌ها با چشم انسان قابل رویت نیست، اما این دوربین‌ها از اشعه مادون قرمز برای دیدن تصاویر استفاده می‌کنند. با وجود دوربین مداربسته دید در شب نگرانی نسبت به تامین امنیت محیط در شب و در تاریکی وجود نخواهد داشت.

مکان مناسب برای نصب دوربین دید در شب رنگی

قبل از خرید دوربین دید در شب رنگی شاید مکانی برای نصب آن در نظر گرفته باشید و اگر از فروشنده یا نصاب این سوال را بپرسید، شما را در خرید دوربین مداربسته راهنمایی می‌کنند، دوربین دید در شب را برای محیط داخلی می‌خواهید یا تصمیم دارید آن را در فضای باز نصب کنید؟

دوربین دید در شب رنگی برای نصب در فضای باز باید حداقل دارای استاندارد IP 65 باشد (ضد آب و در برابر سرما یا گرمای شدید مقاوم باشد). 

کلام آخر

قابلیت دید در شب به تدریج برای دوربین های امنیتی به یک آپشن ضروری تبدیل شده است زیرا بسیاری از سرقت‌ها و جرائم در شب اتفاق می‌افتند. به کمک این دوربین‌ها زمانی که عمیقاً در خواب هستید یا از کسب و کار خود دور هستید، احساس امنیت بیشتری خواهید کرد.

دوربین‌های معمولی زمانی که نور در شب کاهش می یابد، به طور خودکار به حالت سیاه و سفید تغییر می‌کنند و تصاویر ارائه شده دقیق نیستند و جزئیات کاملی را نخواهند داشت. 

با توجه به نیاز خود و مکان مورد نظر برای نصب دوربین، می‌توانید دوربین دید در شب معمولی یا دوربین مداربسته دید در شب رنگی نصب کنید. دوربین دید در شب رنگی برای محیط‌هایی مناسب است که در آنها تشخیص رنگ اهمیت دارد، به عنوان مثال در پارکینگ خودرو علاوه بر تشخیص نوع خودرو و پلاک، گاهی مشخص کردن رنگ آن نیز بسیار مهم خواهد بود. یا در برخی اماکن تشخیص رنگ لباس افراد به شناسایی بهتر کمک می‌کند.

برای اطلاع در مورد نوع دوربین مناسب برای نصب و همچنین قیمت دوربین دید در شب و آخرین قیمت دوربین مداربسته دید در شب رنگی از طریق شماره 02174856 با کارشناسان ما در تماس باشید.

برای در میان گذاشتن دیدگاه خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید.