11 دلیل که ثابت می‌کند شما به دوربین مداربسته‌ نیاز دارید! +عکس

D
پویش رایان داتیس
مطالعه حدود 0 دقیقه
21 0
11 دلیل که ثابت  می‌کند شما به دوربین مداربسته‌ نیاز دارید! +عکس
راهنمای مطالعه
مزایای نصب سیستم‌های نظارت تصویری یا تجهزیات دوربین‌های مدار بسته (CCTV)
دانلود نرم افزار Briton CCTV Pro

در این مقاله با داتیس همراه باشید تا با مزایای نصب سیستم نظارت تصویری و دوربین مدار بسته آشنا شوید.

شکی نیست که در دنیای امروزی انسان ها پیش از پیش، درگیر تکنولوژی شده‌اند و به واسطه پیشرفت روز افزون تکنولوژی‌ها، بحث امنیت و ایمنی برای انسان ها تبدیل به یکی از بزرگترین نگرانی‌ها و دغدغه‌ها شده است. چه ملک شما خصوصی باشد چه تجاری، چه مغازه باشد و چه پاساژ، بهترین راه برای بازدارندگی و تجهیز شدن در برابر سارقان و سایر عوامل تهدید کننده و نظارتی، نصب سیستم های نظارت تصویری و دوربین‌های مدار بسته است .در این دوران، تجهیزات نظارت تصویری و سیستم‌های دوربین مداربسته (CCTV) از پیشرفت تکنولوژی جا نمانده‌ و به صورت موازی و با سرعت زیادی پیشرفت کرده‌اند.

تجهیزات نظارت تصویری و دوربین مداربسته

زمانی که از تجهیزات نظارت تصویری یا دوربین های مداربسته صحبت میکنیم، یعنی از طیف گسترده‌ای از دوربین‌ها (Camera)، تجهیزات ضبط تصاویر دیجیتال و آنالوگ (UVR, DVR, NVR)، مانیتورینگ سخت افزاری و نرم افزاری، هوش مصنوعی (AI)، میکروفن‌های داخلی و جانبی، لامپ‌ها یا نورها (تابنده ها)ی مادون قرمز داخلی و جانبی، نورهای گرم، نورهای سرد و تجهیزات و تکنولوژی‌های انتقال تصویر صحبت میکنیم.

تجهیزات و نرم‌افزار های انتقال تصویر وظیفه تبدیل داده های بصری؛ ضبط شده یا تصاویر زنده را روی پروتکل های IP بر بستر اینترنت به تلفن های همراه هوشمند و کامپیوتر ها را دارند.

دوربین مداربسته برای فضای بیرون

مزایای نصب سیستم‌های نظارت تصویری یا تجهزیات دوربین‌های مدار بسته (CCTV)

پا پیدایش سیستم ها و تجهیزات دوربین‌های مداربسته، تحولی بزرگ در شاخه امنیت، پایش یا مانیتورینگ و حفاظت از خانه ها و سایر فضاهای تجاری و اماکن ایجاد گردیده است. شما تقریبا سیستم‌های دوربین مداربسته (CCTV) ‌را با استفاده‌های مختلف، مزیت‌ها و امکانات جذاب در هر مکانی می‌بینید!

6- تجربه لذت احساس آرامش و امنیت در همه‌جا، حتی در تعطیلات؛ شما می‌توانید توسط دوربین های مداربسته و توسط سیستم های انتقال تصویر، در صورت نیاز به مانیتور و بررسی محیط، به سادگی به لپتاپ خود مراجعه کرده و مکان مورد نظرتون را مانیتور یا مشاهده کنید.

7- شما حتی می‌توانید سیستم های نظارت تصویری و امکانات انتقال تصویر خود را به تلفن همراه خود متصل کنید و بدون کامپیوتر و لپ تاپ به راحتی به پخش زنده یا باز پخش تصاویر ضبط شده دسترسی پیدا کنید.

لطفا برای دانلود نرم‌افزار انتقال تصویر برایتون Briton CCTV Pro به لینک زیر مراجعه کنید:

 

دوربین مداربسته کودک یا بیبی کم

8- یکی از بهترین مزیت‌های نصب دوربین‌های مداربسته (CCTV)، نظارت بر روی کار پرستاران یا افراد موظف به مراقبت از عزیزان سالمند یا کودکان شما است، شما میتوانید با خیالی آسوده وظیفه نظارت بر کیفیت کار پرستار خود را به دوربین های مداربسته بسپارید و در صورت بروز حادثه یا مورد مشکوک بازپخش تصاویر ضبط شده را بررسی کنید.

9- یکی دیگر از کاربرد های دوربین های مدار بسته و تجهیزات نظارت تصویری؛ ثبت، بازبخش و بررسی موارد بحرانی؛ نظیر سرقت، مفقودی، سیل، زلزله و آتش سوزی و... است که عموما این تصاویر جهت عارضه‌یابی سیستم های پیشگیری بحران و سیستم‌های خدماتی مثل سیستم های اطفاء حریق و آسانسورها استفاده می‌شوند.

10- مدیریت ترافیک، رفتار سنجی مجرمانه و مدیریت‌های انتظامی؛ نظارت بر بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی هم یکی دیگر از کاربردهای این سیستم‌ها است؛ به‌طوری‌ که دولت ها از دوربین‌های مداربسته در نظارت بر ترافیک توسط راهنمایی و رانندگی، خلافی‌های خودرویی افراد؛ امور انتظامی، مانند پیگیری و کشف سرقت ها و مجرمان در مکان های عمومی استفاده می‌کنند.

دوربین مداربسته حیوان خانگی

11- برای بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی، تنها گذاشتن این موجودات شیرین و بی دفاع کار راحتی نیست و در صورت تنها ماندن حیوانات خانگی خود، صاحبانشان دائما در فکر آنها هستند و نگرانی تنها بودن این حیوانات، خود یک دغدعه بزرگ است. خبر خوب اینکه با ظهور دوربین های iot، بخش بزرگی از این دغدغه رفع شده. برای یک اتاق در یک خانه یا محل، میتوانید با کمترین هزینه، و با در اختیار داشتن امکانات عالی؛ از دوربین‌ iot برایتون استفاده کنید. شما می‌توانید با استفاده از این نوع دوربین‌، از امکان مکالمه دوطرفه با کیفیت بالا بهره‌مند شوید و حتی با حیوان خانگی خود وارد ارتباط صوتی دوطرفه شوید؛ هم زمان تصویر حیوان خانگی خود را مشاهده و با او صحبت کنید! در مواقع نگرانی و دلتنگی، چی از این شیرین‌تر؟!

خب، این هم از پایان این مقاله؛ امروزه دوربین های مداربسته (CCTV) در طرح ها و با انواع پشتیبانی از تکنولوژی های روز، در بازار ایران موجود هستند و شما می‌توانید با توجه به امکانات متعدد این دوربین ها و سلیقه خود، بهترین این تجهیزات را تهیه کنید.

برای در میان گذاشتن دیدگاه خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید.