تکنولوژی Warm Light

D
پویش رایان داتیس
مطالعه حدود 0 دقیقه
137 0
تکنولوژی Warm Light

نور پایه و اساس سیستم های نظارتی دوربین مدار بسته است. نور در واقع نوعی از انرژی است که در قالب تابش الکترومغناطیس بروز می کند.با ما همراه باشید تا با انواع نور پردازی در دوربین های مدار بسته و تکنولوژی Warm Light آشنا شوید

فناوری هایی که برای دید در شب دوربین های مدار بسته استفاده می شد

1) لامپ های رشته ای (مانند هالوژن)

برای استفاده در حوزه دوربین مداربسته ، عمر این لامپ ها محدود است و بسیار ناکارآمد هستند. هزینه راه اندازی آنها زیاد است و نگهداری آنها نیز گران است (تا 3 بار تغییر لامپ در سال).

لامپ های رشته ای نخستین لامپ های تولید شده هستند و بسیار ناکارآمد هستند زیرا 90٪ از انرژی ورودی را از طریق گرما هدر می دهند. خروجی گرمای آنها به حدی است که لمس آنها باعث سوزش پوست می شود و می توانند اجسام اطراف خود را گرم کنند.

لامپ های هالوژن حداقل افزایش کارایی را ایجاد می کنند و هنوز هم تا 85٪ از انرژی ورودی را از طریق گرما هدر می دهند. این لامپ ها فشار بالاتری نسبت به لامپ های رشته ای دارند که باعث می شود سطح لامپ های هالوژن بسیار گرم باشد.

2) لامپهای فلورسنت

اثر بخشی آنها به دلیل "تداخل" نور با دوربین مداربسته در هنگام استفاده محدود است. آنها به طور کلی کم قدرت هستند و عمدتا برای اتصالات داخلی طراحی می شوند. از آنجا که منبع نوری پراکندگی زیادی دارند ، تمرکز و کنترل نور خروجی دشوار است.

لامپ های فلورسنت بسیار کارآمدتر از لامپ های رشته ای هستند و تقریباً 40٪ کارایی بیشتری دارند. فقط 60٪ از انرژی ورودی به عنوان گرما هدر می رود ، بنابراین لامپ های فلورسنت بسیار خنک تر از لامپ های رشته ای هستند و می توانند انرژی مورد نیاز را از ورودی الکتریکی بسیار کمتری تأمین کنند. به همین دلیل لامپ های فلورسنت 10 تا 20 برابر یک لامپ رشته ای دوام دارند ، معمولاً در خانه ها از لامپ هایی با طول عمر بالا استفاده می شود. با این حال ، لامپهای فلورسنت یک لرزش غیر قابل مشاهده برای چشم انسان ایجاد می کنند ، اما به عنوان یک اثر "تداخلی" برای دوربین ها قابل مشاهده است و باعث می شود که نور فلورسنت برای سیستم های نظارت تصویری نامناسب باشد. لامپ های فلورسنت همچنین حاوی ماده خطرناک جیوه هستند.

3) لامپ های HID

از لامپ های HID می توان در دوربین مدار بسته استفاده کرد. آنها عمر نسبتاً طولانی - حداکثر 12000 ساعت دارند. با این حال کمی طول می کشد تا آنها روشن شوند(2-3 دقیقه) و نمی توان بلافاصله پس از خاموش شدن آنها را روشن کرد. این لامپ ها بین 60-80٪ کارآمد هستند و در مقایسه با لامپ های رشته ای و فلورسنت نور بسیار بیشتری را از یک جسم کوچک تر تأمین می کنند. انواع مختلف لامپ های HID شامل سدیم کم فشار (به دلیل رنگ زرد بودن آن برای دوربین های مداربسته نامناسب است) ، سدیم فشار بالا (که قابل قبول تر است اما از رنگ بدتر از متال هالید تولید می شود) و متال هالید هستند. لامپ های متال هالید HID ، نور سفید بسیار شفاف و خنک را با کیفیت عالی ارائه می دهند. لامپ های HID معمولاً برای روشنایی خیابان ها و چراغ های جلو اتومبیل استفاده می شوند.

بهترین روش های ایجاد روشنایی برای دوربین های مداربسته

1) مادون قرمز:

• طول موج 715-730 نانومتر - IR غیرپنهان ، مانند یک چراغ قرمز ، درخشش قرمز ایجاد می کند.

• طول موج 815-850 نانومتر - IR نیمه پنهان با درخشش کمرنگ قرمز فقط قابل مشاهده است.

• طول موج 940-950 نانومتر - IR پنهان که برای چشم انسان قابل مشاهده نیست.

از نور مادون قرمز می توان برای تهیه روشنایی پنهان یا گسسته برای دوربین مداربسته استفاده کرد. برای به حداقل رساندن آلودگی نوری یا برای روشن کردن مسافت طولانی تربسیار مناسب است. توجه داشته باشید هرچه IR مخفی تر باشد، دید دوربین دشوارتر می شود و در نتیجه مسافت تحت نظر نیز کاهش می یابد. IR با طول موج 940-950 IR نانو متر فقط باید در دوربین های بسیار حساس مجهز به لنزهایی با کارایی بالا استفاده شود. تمرکز در آن طول موج ها نیز دشوارتر است زیرا لنزها باطول موج 940-950 نانومتر ناکارآمد می شوند.

از آنجا که IR برای چشم انسان نامرئی است ، برای نظارت پنهانی بسیار ایده آل است. دوربین می تواند این نور را تشخیص دهد اما کسی که در آن محل حضور دارد نمی تواند آن نور را ببیند. بعلاوه روشن کننده های مادون قرمز راه حل مناسب در مناطق حساس هستند که باید از آلودگی نوری جلوگیری شود. مناطقی مانند محله های مسکونی و پارک ها.

نور IR تصاویر را به وضوح و به صورت سیاه و سفید ضبط کرده و عملکرد دوربین را بهینه می کند.

در حال حاضر دو نوع IR وجود دارد: IR LED و SMD LED. تفاوت اصلی این دو نوع IR در سه مشخصه خلاصه می شود: 1. خرابی کمترLED SMD 2. مصرف برق کمتر  LED SMD3. کیفیت بالاتر LED SMD

 

2) warm light

warm light مخلوطی از نور با طول موج 400-700 نانومتر را ایجاد می کند.

Warm light عملکرد دوربین های رنگی را بهینه می کند و می تواند به رنگ دقیق در شب برسد. همچنین می تواند به عنوان یک بازدارنده قابل مشاهده برای جلوگیری از وقوع جرم در کنار دستگاه های تشخیص حرکت عمل کند. هزینه اجرای آن کم و نگهداری آن صفر است.

نورپردازی دوربین مداربسته به طور سنتی توسط لامپ های اصلی برق تأمین می شود. اگرچه برخی از لامپ ها از سایر لامپ ها کارآمدتر هستند ، اما آینده همه روشنایی ها با دیودهای ساطع کننده نور (LED) است. در مقایسه با هر لامپ ، LED صرفه جویی قابل توجهی در مصرف برق دارد.

دوربین های مگاپیکسلی روشنایی را بر اساس هر پیکسل ضبط می کنند ، بنابراین هرچه میزان پیکسل بیشتر باشد ، سطح کوچکتر هر پیکسل برای گرفتن نور در دسترس است. نتیجه نهایی این است که هرچه وضوح تصویر بیشتر باشد ، دوربین از حساسیت کمتری برخوردار است.

مهمترین ویژگی دوربین های Warm Light ارائه تصویر رنگی در طول شب است. این امر بوسیله ال ای دی های طراحی شده روی دوربین که نور مرئی و قابل رویت برای انسان ارائه می دهد. در دوربین های دارای این تکنولوژی بجای استفاده از IR LEDها از ال ای دی هایی استفاده شده است که نور طبیعی از خود منتشر می کنند و محیط را روشن می کنند. این ال ای دی ها، Ultra Bright Array LED نام دارند.

در این تکنولوژی نیازی به استفاده از IR Cut نیست به این دلیل که میزان نور به اندازه ای است که خود Image Sensor نور را دریافت می کند و تصویر رنگی به ما ارائه می دهد.
 

در مواردی که به تصاویر رنگی دقیق نیاز است ، نورپردازان با نور سفید (Warm Light) راه حل ایده آلی را ارائه می دهند. فناوری Warm Light امکان ضبط دقیق تصویر رنگی در شب را فراهم می کند و عملکرد سیستم دوربین مداربسته را به بهترین شکل در طول شب تضمین می کند.

شرکت پویش رایان داتیس نیز پیرو تکنولوژی Warm Light برای اولین بار اقدام به استفاده از آن در دوربین های خود کرده است. در نخستین گام این تکنولوژی در دوربین های برایتون UVC77B19BN استفاده شده است. این دوربین دارای Warm Light  در زیر لنز خود است که در طول شب به خوبی عمل می کند و باعث دریافت تصویر رنگی در طول شب می شود.

 

برای در میان گذاشتن دیدگاه خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید.