دوربین مداربسته دام چیست و چه کاربردهایی دارد؟

D
پویش رایان داتیس
مطالعه حدود 0 دقیقه
1 0
دوربین مداربسته دام چیست و چه کاربردهایی دارد؟

دوربین مداربسته دام Dome، دوربین بولت یا تورت Turret و یا دوربین اسپید دام! این اسامی نوعی دسته بندی دوربین‌های مداربسته براساس شکل ظاهر است. زمانی که قصد خرید دوربین مداربسته دارید، گزینه‎‌های زیادی پیش روی خود خواهید داشت و ممکن است نام‌هایی را بشنوید که هیچ اطلاعاتی در مورد آنها ندارید. تمام این موارد انتخاب محصول درست و مناسب را کمی برایتان سخت می‌کند. بنابراین بهتر است قبل از خرید، اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید. یکی از انواع دوربین مداربسته که باید در مورد کاربردهای آن بدانید دوربین مداربسته دام است.

معرفی دوربین مداربسته دام

لغت Dome در انگلیسی به معنای گنبد است و این نامگذاری به شکل ظاهری دوربین‌های دام دلالت دارد. دوربین مداربسته دام یکی از رایج‌ترین دوربین‌های مداربسته است که در این مطلب قصد داریم به ویژگی‌ها، کاربردها و هر آنچه لازم است در مورد این مدل دوربین بدانید، بپردازیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. 

دوربین مداربسته دام براساس نوع تکنولوژی به کار رفته در آن به دو نوع دوربین آنالوگ و دوربین مداربسته IP تقسیم می‌شود. دوربین دام IP از کیفیت تصویر بهتر و قابلیت‌های بیشتری برخوردار است.

کاربردهای دوربین مداربسته دام

دوربین دام مناسب محیط‌های داخلی است و به دلیل شکل ظاهری آن برای نصب در زیر سقف مناسب است. از این نوع دوربین در منازل، مراکز تجاری و ادارات به طور گسترده استفاده می‌شود. این نوع دوربین‌ها اغلب کاربردهای صنعتی ندارند. اما در حالت کلی هر جایی که زاویه دید مهم باشد، دوربین دام مطرح می‌شود. این نوع دوربین زاویه دید 180 تا 360 درجه را پشتیبانی می‌کند. همچنین به دلیل زاویه دید گسترده‌ای که دارند، اغلب در کنج سقف یا دیوار نصب می‌شوند.

ویژگی‌های دوربین مداربسته دام 

دوربین‌های دام ویژگی‌های دوربین‌های هوشمند را نیز دارا هستند، ویژگی‌هایی از قبیل: 

  • دید در شب 
  • تشخیص چهره 
  • پلاک خوانی 
  • تشخیص حرکت 

برای اطلاعات بیشتر در مورد قابلیت‌های انواع دوربین‌ مداربسته هوشمند مطلب دوربین مداربسته هوشمند از تشخیص چهره تا تشخیص حرکت را مطالعه نمایید. 

دوربین‌های دام به دو گروه کلی تقسیم می‌شوند: 

  • دام Dome: این دوربین‌ها دارای کاور شیشه‌ای هستند، به عبارتی لنز این دورببن‌ها دارای کاور شیشه‌ای است. 
  • تورت Turret: این نوع دوربین هم در همان دسته دوربین دام قرار می‌گیرد، با این تفاوت که فاقد کاور شیشه‌ای است. کاور این دوربین فلز یا پلاستیک است. با این حال از نظر کارکرد و قیمت تفاوتی با سایر دوربین‌های دام ندارد. 

جنس بدنه

جنس بدنه دوربین مداربسته دام پلاستیک یا فلز یا ترکیبی از پلاستیک و فلز است. این دوربین‌ها لزوما دارای IP67 نیستند، چون بیشتر در محیط‌های داخلی و به دور از تغییرات شدید آب و هوایی هستند. 

لنز

لنز دوربین‌های دام سه نوع است: 

  • لنز ثابت 
  • لنز وریفوکال: لنز متحرک که حرکت آن به صورت دستی انجام می‌شود. 
  • لنز Motorized: لنز متحرک که حرکت آن به صورت اتوماتیک انجام می‌شود. 

دوربین اسپید دام

دوربین دام و اسپید دام تفاوت‌های زیادی دارند و حتی در یک گروه قرار نمی‌گیرند و فقط دارای تشابه اسمی هستند. دوربین اسپید دام خیلی بزرگ‌تر از دوربین دام است، دارای قابلیت چرخش 180 یا 360 درجه است و همچنین دارای قدرت زوم فوق‌العاده‌ای است. نمونه‌ای از این محصول دوربین اسپید دام برایتون مدل IPD61133Q03HE-FPI است که با مطالعه دیتاشیت آن، علاوه بر مشاهده تصویر، ویژگی‌ها و قابلیت‌های دوربین نیز برایتان مشخص خواهد شد. 

دوربین دام برایتون یکی از انواع دوربین دام است که توسط شرکت داتیس و در مدل‌های مختلف تولید می‌شود؛ دوربین‌های مداربسته دام برایتون مجهز به قابلیت‌های متنوع هستند که در ادامه چند مدل از آنها را معرفی می‌کنیم.

دوربین مداربسته دام مدل IPC714211E89-TMZ

این دوربین مداربسته ایرانی، یک دوربین 2 مگاپیکسلی و مجهز به میکروفن داخلی است. این محصول مجهز به 5 قابلیت هوشمند است، از جمله نفوذ به منطقه Area Intrusion، عبور از خط Line Crossing، ورود به ناحیه Region Entrance و خروج از ناحیه Region Exiting و جابه‌جایی سریع Fast Moving.

این محصول دارای لنز Motorized و مجهز به قابلیت WDR، 3D – DNR و ورودی و خروجی صداست. دوربین مداربسته دام مدل IPC714211E89-TMZ دارای 30 عدد لامپ LED SMD است، فرمت فشرده سازی آن H.265 Plus و دارای درجه حفاظت IP67 است.

دوربین مداربسته برایتون مدل IPC6N513E89C-TPLZ

این محصول یک دوربین تحت شبکه 5 مگاپیکسلی است که علاوه بر تشخیص چهره، دارای 18 عملکرد هوشمند دیگر است. این دوربین دام مجهز به فناوری strobe light است و علاوه بر تمام قابلیت‌ها، یک دوربین مداربسته استروب لایت محسوب می‌شود. دیگر قابلیت‌های منحصر به فرد این محصول به شرح زیر هستند: 

  • مجهز به قابلیت WDR
  • دارای لنز Motorized
  • دارای 4 عدد لامپ LED SMD و برد IR تا 50 متر 
  • مجهز به تکنولوژی 3d-DNR
  • درجه حفاظت IP67 

دوربین تحت شبکه برایتون مدل IPC414211D89C-TM

یکی دیگر از محصولاتی که در اینجا معرفی می‌کنیم، یک دوربین مداربسته دام 2 مگاپیکسلی است که دارای 5 عملکرد هوشمند می‌باشد. لنز این دوربین ثابت است و به فناوری‌های WDR، 3D-DNR و ورودی و خروجی صدا مجهز است. جنس بدنه این محصول فلز است و دارای درجه حفاظت IP67 و فرمت فشرده‌سازی آن H.265 plus است. 

کلام آخر 

اکنون با دوربین مداربسته دام، کاربردهای آن و چند مدل از دوربین‌های دام برایتون آشنا شده‎‌اید. اگر دوربین دام گزینه مناسبی برای شماست، با همکاران ما در شرکت داتیس تماس بگیرید تا شما را از ابتدای خرید دوربین تا تمام مراحل نصب دوربین همراهی کنند. اگر در رابطه با این مدل دوربین‌ها سوالی دارید از طریق شماره 02174856 با کارشناسان ما در تماس باشید.

برای در میان گذاشتن دیدگاه خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید.