دوربین آنالوگ برایتون و جدیدترین مدلهای آن

D
پویش رایان داتیس
مطالعه حدود 0 دقیقه
1 4
دوربین آنالوگ برایتون و جدیدترین مدلهای آن

دوربین مداربسته آنالوگ و آنچه باید بدانید

دوربین مداربسته آنالوگ Analogue CCTV Camera را می‌توان در مقابل دوربین IP یا دوربین تحت شبکه قرار داد. البته امروزه دوربین‌های مداربسته کاملا انالوگ دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند و این اصطلاح در حقیقت در مورد دوربین‌های مداربسته HD مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

در این نوع دوربین مداربسته، تصاویر دریافت شده به وسیله دوربین به صورت آنالوگ به دستگاه ضبط تصویر یا دستگاه DVR ارسال می شوند.

سیستم آنالوگ دارای چه اجزایی است؟

سیستم نظارتی که از دوربین مداربسته آنالوگ استفاده می‌کند، دارای بخش‌های متعددی است که در ادامه به این بخش‌ها اشاره می‌شود: 

  • دوربین آنالوگ: تصاویر را دریافت کرده و سپس به صورت سیگنالهای آنالوگ به خروجی می فرستد.
     
  • دستگاه DVR : تصاویر را از دوربین دریافت کرده آنها را به صورت داده‌های دیجیتال در آورده و امکان نمایش، ضبط و تغییرات دیجیتال را بر روی آنها فراهم می کند.
     
  • کابل کواکسیال: این نوع کابل سیگنال‌های آنالوگ تصویر را از دوربین به DVR انتقال می‌دهد.
     
  • منبع تغذیه: این دستگاه برق دوربین‌های آنالوگ را متناسب با نیاز و ساختار دوربین تامین می‌کند.
     
  • هارد دیسک یا منبع ذخیره‌سازی داده‌ها: دوربین آنالوگ برای ضبط تصاویر از یک یا چند هارددیسک در دستگاه ضبط استفاده می کند. این مورد به نوع DVR استفاده شده و  همچنین کیفیت تصویر ارائه شده توسط دوربین بستگی دارد تا بتواند اطلاعات دریافتی از دوربین های آنالوگ را در خود ذخیره نماید.
     
  • کابل برق: برق مورد نیاز دوربین‌ها را از منبع تغذیه دریافت و به دوربین‌ها ارسال می‌کنند.

معایب دوربین‌های آنالوگ

دوربین‌های آنالوگ در کنار تمام مزایایی که دارند، دارای یک سری معایب خاص هم هستند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. 

کیفیت دوربین مداربسته آنالوگ 

کیفیت تصویر دوربین‌های مداربسته آنالوگ در مقایسه به دوربین‌های IP کمی پایین‌تر است، همچنین این دوربین‌ها نسبت به دوربین‌های IP، نرخ فریم یا FPS کمتری دارند. بنابراین دوربین آنالوگ برای مواقعی که جزئیات تصویر از اهمیت زیادی برخوردار است و یا اماکنی که حرکات زیاد است، گزینه مناسبی نیستند. در مواردی که کیفیت و رزولوشن تصویر اهمیت نداشته باشند، این دوربین‌ها انتخاب بسیار خوبی هستند. 

پوشش دهی محیطی دوربین

دومین ایرادی که اغلب به دوربین مداربسته آنالوگ وارد می‌شود، میزان پوشش دهی محیطی این دوربین  است. به دلیل این ویژگی در برخی پروژه‎‌ها ممکن است نیاز به تعداد دوربین بیشتری داشته باشید تا محیط مورد نظرتان را به درستی پوشش دهند.

نیاز به کابل بیشتر به هنگام نصب

در زمان نصب دوربین مداربسته آنالوگ علاوه بر کابل BNC به کابل برق هم نیاز خواهید داشت. همچنین در دوربین آنالوگ، صدا و تصویر برای انتقال به دو کابل مجزا  نیاز دارند. 

انواع دوربین مداربسته آنالوگ

دوربین‌های آنالوگ از نظر شکل ظاهری انواع مختلفی دارند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم: 

دوربین آنالوگ دام Dome

بهترین مکان برای نصب دوربین آنالوگ دام روی سقف یا کنج دیوار است، زیرا این دوربین‌ها در این نقاط بهترین زاویه دید را دارند و موارد استفاده این محصولات در محیط های اداری و تجاری است.

دوربین آنالوگ اسپیددام Speed Dome

دوربین‌های آنالوگ اسپیددام به دوربین مدار بسته چرخشی  PTZ یا Pan-tilt-zoom هم معروفند، به این معنا که قابلیت چرخش افقی و عمودی، قابلیت کنترل و همچنین زوم کردن بر روی سوژه‌های مورد نظر را دارند. این نوع دوربین نسبتا قدیمی هستند و مانند گذشته متداول نیستند.

دوربین بولت آنالوگ Bullet

دوربین‌های بولت دوربین‌های کشیده‌ای هستند و برای بخش‌هایی که عمق دید و زوم در آنها مهم است، گزینه‌های مناسبی هستند، به عنوان مثال برای ورودی و خروجی پارکنیگ‌ها. 

معرفی مدل‌های دوربین مداربسته آنالوگ برایتون

در ادامه به معرفی چند مدل از دوربین‌های آنالوگ برایتون و بیان ویژگی‌های آنها می‌پردازیم. 

دوربین آنالوگ برایتون مدل UVC232B1AR2-MC

این دوربین یک دوربین 2 مگاپیکسلی است و از خروجی‌های TVI، CVI، AHD و CVBS پشتیبانی می‌کند. دوربین آنالوگ برایتون مدل UVC232B1AR2-MC یک دوربین بولت، دارای میکروفن داخلی است؛ جنس بدنه این دوربین ترکیبی از فلز و ABS است. همچنین این مدل دوربین مجهز به warm light است و یک دوربین بولت فول کالر محسوب می‌شود. این محصل دارای IP67 است. 

دوربین بولت آنالوگ مدل UVC221B59M1

این محصول در خط تولید شرکت پویش رایان داتیس یک دوربین بولت 2 مگاپیکسلی بدنه فلزی است و از خروجی‌های TVI، CVI، AHD و CVBS پشتیبانی می‌کند. دوربین مداربسته برایتون مدل UVC221B59M1 یک دوربین آنالوگ دارای IP66 است. 

دوربین برایتون مدل UVC532C59M1

این محصول یک دوربین مداربسته 5 مگاپیکسلی با بدنه فلزی است. این مدل از نوع دوربین بولت و دارای IP67 است. دوربین آنالوگ برایتون مدل UVC532C59M1 نیز خروجی‌های AHD، TVI، CVI و CVBS را پشتیبانی می‌کند و دارای لنز وریفوکال varifocal است (لنزی که می‌تواند زاویه دید و مقدار زوم را تغییر دهد). 

دوربین مداربسته برایتون مدل UVC532B1AR1-MC

دوربین 5 مگاپیکسلی برایتون مدل UVC532B1AR1 یک دوربین بولت آنالوگ است که دارای بدنه فلزی می‌باشد. این دوربین مداربسته دارای میکروفن داخلی است و دارای فناوری فول کالر Full color است، به عبارتی یک دوربین دید در شب رنگی دارای IP67 است.

دوربین مداربسته مدل UVC211B19M4

این محصول یک دوربین بولت 2 مگاپیکسلی با کیس فلزی است؛ فاصله کانونی این مدل 3.6mm و دارای IP66 است. این دوربین مداربسته مجهز به تکنولوژی 2D DNR است. ویژگی خاص دیگر این محصول 4in1 بودن آن است، به این معنا که از پروتکل‌های TVI، CVI، AHD و CVBS پشتیبانی می‌کند. 

دوربین مداربسته آنالوگ مدل UVC212T43P2-C

این محصول یک دوربین دام 2 مگاپیکسلی و دارای دو چراغ وارم لایت است و در نتیجه یک محصول فول کالر محسوب می‌شود که دارای ویژگی دید در شب رنگی است. علاوه بر این، این محصول مجهز به استارلایت است و دارای بدنه‌ای از جنس ABS و سنسور 1 به 2.9 است. این محصول دارای درجه حفاظت IP65 است، به این ترتیب در مقابل آن مقاومت زیادی ندارد و ترجیحا برای محیط های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

دوربین مدل UVC512T43P1-C

دوربین آنالوگ برایتون مدل UVC512T43P1-C یک محصول 5 مگاپیکسلی و دارای IP65 است. بدنه این محصول از جنس ABS است و در دسته دوربین‌های دام قرار می‌گیرد. سنسور این محصول 1 به 2.7 و ویدئو اوت پوت (video out-put) آن 16 به 9 است. ویژگی خاص دیگر این محصول فول کالر بودن آن است. 

دوربین برایتون مدل UVC222B1AM2-M

این محصول شرکت داتیس یک دوربین آنالوگ 2 مگاپیکسلی دارای بدنه از جنس فلز است. همچین این دوربین دارای میکروفون داخلی و سنسور 1 به 2.9 است. درجه حفاظت آن IP67 است. دوربین آنالوگ مدل UVC222B1AM2-M یک مجهز به تکنولوژی استارلایت Star Light و دارای فاصله کانونی 3.6mm است. 

مدل UVC222T9AR2-M

این مدل یک محصول 2 مگاپیکسل، دارای میکروفون داخلی و دارای سنسور 1 به 2.9 است. این دوربین در دسته محصولات دام قرار می‌گیرد و مجهز به فناوری استارلایت و یک دوربین 4in1 است؛ درجه حفاظت آن IP67 است و بدنه آن ترکیبی از فلز و ABS است. علاوه برتمام موارد ذکر شده این محصول مجهز به تکنولوژی DWDR و 2D DNR است. 

دوربین HD مدل UVC522B49M1-M

این محصول یک دوربین بولت 5 مگاپیکسلی و دارای میکروفون داخلی است؛ محصول مورد نظر مجهز به چراغ SMD LED است که دید در شب را تا 30 متر امکانپذیر می‌سازد. سنسور این دوربین 1 به 2.7 و فاصله کانونی آن 2.8mm است، درجه حفاظت آن IP67 و دارای میکروفن داخلی و ویدئو اوت پوت 16 به 9 است. 

 

کلام آخر 

بسته به هدف استفاده شما از دوربین مداربسته و فضای مورد نظرتان، دوربین‌های آنالوگ می‌توانند گزینه‌های خوب و کم هزینه‌ای برای نصب باشند. اگر قصد انتخاب سیستم نظارت تصویری مناسب را دارید، حتما با همکاران ما در شرکت پویش رایان داتیس مشورت کنید. 

برای در میان گذاشتن دیدگاه خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید.