بهترین دوربین مداربسته برای پارکینگ

D
پویش رایان داتیس
مطالعه حدود 0 دقیقه
1 0
بهترین دوربین مداربسته برای پارکینگ

دوربین مداربسته در موقعیت‌های مختلف نصب و باعث بهبود امنیت می‌شود؛ پارکینگ یکی از فضاهایی است که همیشه نیازمند نصب دوربین مداربسته است. اما سوال این است که آیا می‌توان هر دوربینی را در پارکینگ‌ها نصب کرد؟ بهترین دوربین مداربسته برای پارکینگ چه ویژگی‌هایی دارد؟ 

در این مطلب به بیان ویژگی‌های دوربین مداربسته در پارکینگ می‌پردازیم و پس از آن در میان دوربین‌های برایتون چند مدل دوربین مداربسته مناسب پارکینگ معرفی می‌کنیم. اگر قصد نصب دوربین در پارکینگ خود را دارید با ما همراه باشید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

دوربین مداربسته مناسب پارکینگ

تامین امنیت در پارکینگ‌ها، اعم از پارکینگ‌های خصوصی و عمومی، همواره دشوار بوده است. پارکینگ به دلیل ترافیک در رفت و آمد وسایل نقلیه مختلف و همچنین وجود گوشه‌های تاریک، محل وقوع جرائم مختلفی است. خبر خوب اینکه وجود دوربین‌های مداربسته میزان وقوع این جرائم را به طور قابل توجهی کاهش داده است.

برخی ویژگی‌ها دوربین مداربسته برای پارکینگ به شرح زیر هستند: 

دوربین پلاک خوان

در پارکینگ‌ها تردد اتومبیل‌ها به طور مکرر انجام می‌شود و برای شناسایی اتومبیل‌ها تشخیص پلاک خودرو با دوربین پلاک خوان در پارکینگ ضروری است. با توجه به شباهت ظاهری ماشین‌ها به یکدیگر، نصب دوربین مداربسته بدون قابلیت پلاک خوانی در پارکینگ کاملا بی‌فایده است. 

دوربین مداربسته دید در شب

با توجه به تاریک بودن محیط پارکینگ‌ها، قابلیت دید در شب برای دوربین مداربسته پارکینگی ضروری است. برای تشخیص رنگ ماشین‌ها ترجیح داده می‌شود که دوربین دید در شب رنگی باشد. 

دوربین با رزولوشن بالا

در پارکینگ‌های بزرگ سقف پارکینگ‌ها اغلب بلند است و فاصله بین دوربین و سوژه زیاد است، رزولوشن بالا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین مداربسته در پارکینگ است. چنین دوربینی قادر است تصاویر واضحی ضبط کند و تشخیص اشیا و چهره‌ها دقیق‌تر انجام می‌شود. 

زاویه دید دوربین

اکثر پارکینگ‌ها دارای وسعت زیادی هستند که تحت پوشش قرار دادن تمام این زوایا کار سختی است. اما اگر دوربین مداربسته مناسب پارکینگ زاویه دید وسیعی داشته باشد، می‌توان به راحتی تمام زوایا را تحت نظر قرار داد. دوربین با این ویژگی‌ها قادر است به طور همزمان بر روی نقاط مختلف پارکینگ تمرکز کرده و تمام رویدادها را ضبط کند. 

مقاومت بالا در برابر تغییرات آب و هوایی

پارکینگ‌ها اغلب دارای فضای باز هستند، بنابراین دوربین مداربسته مناسب پارکینگ هم باید مقاومت کافی در برابر تغییرات آب و هوایی نظیر باد، باران، برف و گرد و غبار را داشته باشد تا عملکرد مناسب ارائه دهد. دوربین‌های دارای درجه حفاظت IP67 گزینه‌های مناسبی برای پارکینگ هستند.

قابلیت‌های هوشمند

وجود قابلیت‌های هوشمند به عملکرد بهتر دوربین‌های مداربسته در پارکینگ‌ها کمک می‌کند. بهترین دوربین مداربسته برای پارکینگ دوربینی است که دارای این قابلیت‌های هوشمند باشد: 

  • تشخیص حرکت هوشمند SMD: این قابلیت قادر است انسان و خود را از یکدیگر تشخیص دهد. 
  • تشخیص چهره: تردد افراد مختلف به پارکینگ، وجود قابلیتی مانند  تشخیص چهره افراد را ضروری می‌سازد. 
  • شمارش خودروها: در پارکینگ‌های بزرگ این قابلیت به تردد خودروها و مدیریت بهتر پارکینگ کمک می‌کند. 

دیگر قابلیت‌های هوشمند که دوربین مداربسته پارکینگ باید داشته باشد، عبارتند از: عبور از خط (Line Crossing)، نفوذ به منطقه (area Intrusion)، ورود به منطقه Region Entrance، خروج از منطقه Region Exiting و جابه‌جایی سریع (Fast Moving). دوربین مداربسته هوشمند برایتون دارای تمامی این قابلیت‌ها هستند. 

شکل ظاهری دوربین مناسب برای پارکینگ


دوربین‌ها از نظر شکل ظاهری به سه نوع دوربین‌های دام، بولت و اسپید دام تقسیم می‌شوند. دوربین‌های مناسب پارکینگ اغلب از نوع دوربین دام و بولت انتخاب می‌شوند. دوربین‌های بولت مقاومت بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی دارند و گزینه‌های مناسبی برای پارکینگ‌ها هستند. از طرفی این دوربین‌ها عمق دید و زوم بالایی دارند و برای نصب در ورودی و خروجی پارکینگ‌ها مناسب هستند.

دوربین‌های دام دارای زاویه دید گسترده‌ای هستند و فضای وسیعی را پوشش می‌دهند، به همین دلیل برای فضای داخلی پارکینگ مناسب هستند. دقت کنید دوربین دام انتخابی در برابر آب و گرد و غبار مقاومت داشته باشد. 
 

انتخاب دوربین مداربسته برای پارکینگ از دوربین‌های برایتون 
 

تنوع دوربین‌های مداربسته برایتون به اندازه‌ای است که برای هر نیازی یک محصول ارائه می‌دهد. در ادامه به معرفی دو مدل از دوربین‌های برایتون می‌پردازیم که گزینه‌های مناسبی برای پارکینگ محسوب می‌شوند. 

دوربین مداربسته برایتون مدل IPC75T9AR-MS : این محصول یک دوربین دام 5 مگاپیکسلی است که مجهز به 5 عملکرد هوشمند است. بدنه این دوربین از جنس فلز است و دارای درجه حفاظت IP67 است. این دوربین یک دوربین مناسب برای پارکینگ محسوب می‌شود.

دوربین برایتون مدل IPC414211D89C-TM: این محصول یکی دیگر از مدل‌های دوربین برایتون است و یک دوربین دام 2 مگاپیکسلی، مجهز به 5 عملکرد هوشمند است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مدل دوربین‌های برایتون با همکاران ما در ارتباط باشید.

برای در میان گذاشتن دیدگاه خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید.