بهترین دوربین مداربسته برای طلا فروشی چه دوربینی است؟

D
پویش رایان داتیس
مطالعه حدود 0 دقیقه
1 0
بهترین دوربین مداربسته برای طلا فروشی چه دوربینی است؟

بهترین دوربین مداربسته برای طلا فروشی دوربینی است که به مالک فروشگاه اطمینان خاطر دهد که محیطی ایمن را برای سرمایه وی فراهم می‌کند. یکی از  مشاغلی که همواره نگرانی برای تامین امنیت آن وجود دارد، طلافروشی است. مغازه‌های طلافروشی بیش از سایر مغازه‌ها و اماکن در معرض خطر سرقت قرار دارند، بنابراین انتخاب یک دوربین مناسب برای طلافروشی اهمیت زیادی دارد. در این مطلب به معرفی ویژگی‌های بهترین دوربین مداربسته برای طلافروشی می‌پردازیم. 

اگر شما هم صاحب طلافروشی هستید و به دنبال دوربین مداربسته مناسب طلافروشی خود هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مطلب علاوه بر ویژگی‌های یک دوربین مناسب، چند مدل از بهترین دوربین‌های مداربسته برایتون را معرفی می‌کنیم.

دوربین مداربسته مناسب طلافروشی

با توجه به حساسیت مغازه طلا فروشی و سرمایه‌ عظیمی که در این مغازه‌ها وجود دارد، دوربین نصب شده در آنها علاوه بر قابلیت‌های معمول، باید بسیار مجهز و پیشرفته باشد و قابلیت‌های هوشمند را به اندازه کافی در خود داشته باشد. 

شرکت پویش رایان داتیس به عنوان بزرگترین مجموعه‌ در حوزه نظارت تصویری در ایران، تولید کننده انواع دوربین مداربسته است که در سبد کالای خود مجهزترین دوربین‌های مداربسته مناسب طلافروشی را دارد. برخی از ویژگی‌های این دوربین‌ها را در ادامه بیان می‌کنیم.

وضوح تصویر 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای دوربین نصب شده در طلا فروشی، وضوح تصویر و رزولوشن بالاست. به این ترتیب در صورتی که حادثه‌ای رخ دهد، بررسی فیلم‌های ضبط شده تصاویر و مدارک قابل قبولی ارائه می‌دهند. در صورت پایین بودن کیفیت تصاویر، فیلم‌های ضبط شده فاقد ارزش خواهند بود.

دوربین دید در شب برای طلا فروشی

همه ما می‌دانیم که اغلب جرم و جنایت‌ها در تاریکی شب اتفاق می‌افتند، بنابراین نصب دوربین مداربسته‌ای که در تاریکی تصویری ثبت نکند کاملا بی‌فایده است. این مسئله در فروشگاه طلافروشی از اهمیت دو چندان برخوردار است. بهترین دوربین مداربسته برای طلافروشی دوربینی است که دارای قابلیت دید در شب یا دید در شب رنگی باشد. گاهی رنگی بودن تصاویر جزئیات بیشتری را صحنه جرم ارائه می‌دهد. 

مجهز به هشدارهای لازم و قابلیت کنترل از راه دور 

قابلیت کنترل از راه دور دوربین‌های مداربسته، به مالک طلا فروشی این امکان را می‌دهد که در هر ساعتی از شبانه روز اوضاع داخلی فروشگاه را تحت کنترل گرفته و از وقایع مطلع باشد. برخی دوربین‌ها قابلیت ارسال هشدار دارند که مزیت بزرگی برای طلا فروشی محسوب می‌شود. این دوربین‌ها در صورت بروز هر گونه حرکت در مقابل دوربین، هشداری به صاحب فروشگاه ارسال می‌کنند و به این ترتیب سرعت واکنش در برابر هر نوع خطری را افزایش می‎‌دهد. 

برند دوربین مداربسته برای طلا فروشی

در یک مکان عمومی که حساسیت بالایی هم ندارد، نصب دوربین‌های ناشناس با کیفیت تصویر پایین، شاید زیاد مسئله مهمی نباشد (گرچه همواره توصیه می‌کنیم برای کاهش هزینه‌ها و رسیدن به نتیجه بهتر همواره از دوربین‌های شناخته شده و با کیفیت بالا استفاده کنید). با توجه به حساسیت بالای طلا فروشی، استفاده از دوربین مداربسته ناشناس و فیک به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، بهترین دوربین مداربسته برای طلا فروشی دوربینی است که توسط شرکت معتبری تولید شود. دوربین مداربسته برایتون علاوه بر اینکه به جدیدترین تکنولوژی‎‌های روز دنیا مجهز است، از زمان خرید دوربین تا زمان نصب آن کارشناسان شرکت داتیس در کنار شما خواهند بود. پس از آن نیز در صورت بروز هرگونه مشکل، واحد خدمات پس از فروش در خدمت مشتریان خواهد بود.

بهترین مکان برای نصب دوربین در طلافروشی

دوربین مداربسته در طلافروشی باید به گونه‌ای نصب شود که هیچ نقطه کوری به جا نگذارد، دوربین‌های نصب شده علاوه بر محیط داخل مغازه، باید ویترین، درب ورودی، ترازو و ماشین حساب را هم تحت پوشش قرار دهد. بخش‌هایی که نیاز به نصب دوربین مداربسته دارند، به شرح زیر می‌باشد: 

  • بیرون طلا فروشی: اولین نقطه‌ای که باید دوربین در آن نصب شود، محیط بیرون و اطراف طلا فروشی است. دوربینی که در محیط بیرون نصب می‎‌شود باید دارای قابلیت تشخیص حرکت هوشمند یا Smart Motion Detection باشد. همچنین این دوربین لازم است یک دوربین دید در شب باشد.
     
  • ورودی طلا فروشی: دوربین نصب شده در ورودی طلا فروشی اهمیت زیادی دارد؛ به کمک این دوربین می‌توانید تمام افرادی که قصد ورود به داخل مغازه را دارند بررسی کنید و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، از ورود افراد جلوگیری کنید. دوربین مناسب برای ورودی طلا فروشی دوربینی است که کیفیت تصویر بالایی دارد و همچنین دارای قابلیت تشخیص چهره است. نکته مهم اینکه دوربین در ورودی طلا فروشی باید طوری نصب شود که نسبت به چهره افراد دید کامل داشته باشد. 
     
  • ویترین طلا فروشی: بخش دیگری که باید تحت پوشش قرار بگیرد، ویترین طلافروشی است. دوربین به کار رفته در این قسمت باید مجهز به WDR باشد تا در صورت انعکاس نور کیفیت تصاویر را حفظ کند. همچنین قابلیت زوم در این دوربین اهمیت زیادی دارد.
     
  • دوربین مداربسته برای گاو صندوق: این دوربین در داخل گاو صندوق قرار می‌گیرد و بهتر است کیفیت تصویر مناسبی داشته باشد و ابعاد آن کوچک و مناسب داخل گاو صندوق باشد. 
     
  • دوربین برای محوطه داخلی طلا فروشی: اول اینکه این دوربین‎‌ها باید طوری نصب شوند که تمام نقاط داخل فروشگاه و چهره افراد را پوشش دهند، دوم اینکه این دوربین‌ها باید دارای قابلیت تشخیص چهره و WDR باشند. 

معرفی چند مدل دوربین مداربسته مناسب طلا فروشی

شرکت داتیس محصولات متنوعی در سبد محصولات دوربین‌های مداربسته خود دارد که برای فضاها و مشاغل مختلف طراحی و تولید شده‌اند. در ادامه این مطلب چند مدل دوربین مداربسته برایتون معرفی می‌کنیم که همگی گزینه‌های مناسبی برای طلا فروشی هستند. 

دوربین برایتون مدل IPC414211D89C-TM

این محصول یک دوربین مداربسته دام 2 مگاپیکسلی است که مجهز به 5 عملکرد هوشمند شامل عبور از خط (Line Crossing) ، نفوذ در منطقه (Area Intrusion) ، ورود به ناحیه (Region Entrance) ، خروج از ناحیه (Region Exiting) و جابه‌جایی سریع (Fast Moving) است. این دوربین مجهز به WDR و دارای فرمت فشرده‌سازی H265 Plus و درجه حفاظت IP67 است. این مدل یک دوربین مداربسته مناسب طلا فروشی است. 

دوربین مداربسته برایتون مدل UVC522T9AR1-M

این محصول یک دوربین دام آنالوگ 5 مگاپیکسلی است و دارای بدنه از جنس پلاستیک و فلز و درجه حفاظت IP67 است. این مدل را می‌توان به عنوان بهترین دوربین مداربسته برای طلا فروشی معرفی کرد.

دوربین مداربسته مدل IPC414557B1A-TML

دوربین بولت IPC414557B1A-TML یکی دیگر از دوربین‌های 5 مگاپیکسلی برایتون است که دارای 6 عملکرد هوشمند است، از جمله: عبور از خط (Line Crossing) ، نفوذ در منطقه (Area Intrusion) ، ورود به ناحیه (Region Entrance) ، خروج از ناحیه  (Region Exiting) برای انسان و خودرو، جابه‌جایی سریع (Fast Moving) و تشخیص چهره (Face Detection). درجه حفاظت این محصول IP67 و فرمت فشرده‌سازی آن H265 Plus است.

کلام آخر 

اگر قصد خرید دوربین مداربسته برایتون دارید، از طریق شماره 02174856 با همکاران ما تماس بگیرید. کارشناسان ما در داتیس شما را راهنمایی می‌کنند تا با توجه به نیاز خود بهترین دوربین را انتخاب کنید.

برای در میان گذاشتن دیدگاه خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید.