بهترین دوربین مداربسته کدام دوربین است؟

D
پویش رایان داتیس
مطالعه حدود 0 دقیقه
1 2
بهترین دوربین مداربسته کدام دوربین است؟

بهترین دوربین مداربسته چه ویژگی‌هایی دارد؟

انتخاب بهترین دوربین مداربسته به هدف شما از خرید و محل نصب دوربین مداربسته بستگی دارد. هر دوربینی برای هدفی خاص و متناسب با مکانی خاص تولید می‌شود،  بنابراین هر محصول می‌تواند به نوبه خود بهترین دوربین مداربسته باشد. در این مطلب به معرفی بهترین دوربین برای فضاهای مختلف می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا بهترین محصول را انتخاب کنید.

بهترین دوربین مداربسته برای فضای باز 

دوربینی که برای فضای باز استفاده می‌شود، ویژگی‌های خاصی باید داشته باشد؛ مقاومت این نوع دوربین در محیط بیرون و در مقابل باران، برف، آفتاب و گرد و غبار مسئله بسیار مهمی است. ویژگی‌های مهم بهترین دوربین مداربسته برای فضای باز به شرح زیر هستند: 

  • دوربین مناسب برای محیط باز یک دوربین مداربسته ضد آب waterproof است تا اجزا داخلی آن در مقابل نفوذ آب در امان بمانند. 
     
  • کیس دوربین باید از جنس فلز باشد.
     
  • مقاومت در برابر تغییرات شدید دما برای ماندگاری دوربین در محیط بیرون ضروری است. 
     
  • با توجه به اینکه زمان اغلب سرقت‌ها و تخلفات در شب و تاریکی هوا اتفاق می‌افتد، دید در شب یکی دیگر از ویژگی‌های مهم برای دوربین مداربسته در فضای باز است، دقت داشته باشید که گاهی دید در شب به تنهایی کافی نیست و دوربین باید مجهز به دید در شب رنگی باشد، به عنوان مثال در مکانی که هدف تردد اتومبیل‌هاست و تشخیص رنگ آنها در شب ضروری است. 
     
  • قابلیت تشخیص حرکت هوشمند برای تفکیک انسان و خودرو و همچنین به حداقل رساندن هشدارهای نادرست یکی دیگر از ضروریات است. 
     
  • کیفیت تصویر ویدئوی ضبط شده توسط دوربین مسئله دیگری است که باید در نظر بگیرید، اگر تشخیص چهره افراد و یا جزئیات محیط برای شما مهم است، بهتر است از دوربین با کیفیت تصویر بالا استفاده کنید.
     
  • دوربین استروب لایت یکی دیگر از انواع دوربین است که برای مناطق خلوت و نیازمند امنیت بالا مناسب است. 

بهترین دوربین مداربسته برای پارکینگ

در بسیاری از ساختمان‌ها به منظور نظارت بر تردد وسایل نقلیه و افراد، اقدام به نصب دوربین در ورودی و خروجی پارکنیگ‌ها و همچنین محیط داخلی پارکینگ می‌کنند. دوربین مناسب برای پارکینگ ویژگی‌های خاصی دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. 

نکته اول اینکه بهترین دوربین مداربسته پارکینگ بهتر است دوربین پلاک خوان باشد، به این ترتیب تردد ماشین‌ها با دقت بیشتری انجام می‌شود. به منظور تشخیص رنگ اتومبیل‌ها، دوربین دید در شب رنگی گزینه مناسب‌تری خواهد بود. 

اگر قرار است دوربین خود را در محیط باز نصب کنید، دقت کنید که محصول انتخابی ضد آب باشد و در مقابل تغییرات دمایی مقاومت زیادی داشته باشد. 

دوربین به کار رفته در پارکینگ باید توانایی شناسایی وسایل نقلیه، افراد و پلاک‌ها را داشته باشد، بنابراین بهتر است دوربین با وضوح تصویر بالا برای پارکینگ انتخاب کنید.

بهترین دوربین مداربسته برای منزل

ارتقا امنیت خانه و رسیدن به آرامش ذهنی از جمله اهداف نصب دوربین مداربسته در منازل است. در انتخاب بهترین دوربین مداربسته خانگی معیارهای مختلفی را باید در نظر داشته باشید تا پس از نصب سیستم نظارتی دچار مشکل نشوید. 

نکته اول در نصب دوربین خانگی برآورد بودجه است تا بتوانید متناسب با بودجه خود دوربین مداربسته مناسبی را انتخاب کنید. 

اغلب افراد با هدف کنترل اتفاقات و نظارت بر عزیزان خود در منزل دوربین مداربسته نصب می‌کنند، بنابراین قابلیت دسترسی از راه دور به دوربین یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب دوربین خانگی است. 

اگر قرار است دوربین را در محیط داخلی منزل نصب کنید، نیاز نیست دوربین ضدآب یا ضد ضربه انتخاب کنید، اما قابلیت ضبط صدا یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که برای دوربین خانگی لازم است. 

وضوح بالای تصویر، دید درشب بودن و فضای ذخیره سازی از دیگر مسائلی است که در هنگام خرید دوربین مداربسته برای منزل باید در نظر بگیرید. 

دوربین‌های IoT برایتون یکی از بهترین دوربینهای مداربسته برای منزل محسوب می‌شود. این دوربین گزینه‌ی مناسبی برای خانواده‌هاست، به‌ویژه والدین شاغل، خانواده‌هایی که از فرد بیمار یا سالمند در منزل خود مراقبت می‌کنند، یا دارای حیوان خانگی هستند و در زمان نبود در منزل به دنبال راهی برای نطارت داخل خانه هستند. 

مزایای استفاده از این نوع دوربین در داخل منزل به شرح زیر هستند: 

  • عدم نیاز به دستگاه ضبط و در نتیجه نیاز به بودجه کمتر برای نصب
  • عدم نیاز به امکانات و تجهیزات پیچیده برای نصب (مانند سیم‌کشی دوربین و دستگاه)
  • دسترسی به تصاویر دوربین از طریق تلفن همراه یا لپ‌تاپ، در هر مکان و زمان
  • قابلیت پردازش و پخش تصاویر به صورت همزمان و در نتیجه امکان مشاهده تصاویر به صورت زنده 
  • عدم وجود دستگاه ضبط تصاویر و کابل و در نتیجه عدم دسترسی مجرمان و سارقین به شواهد و مستندات
  • پرتابل بودن دوربین IoT و در نتیجه امکان تغییر محل نصب 

بهترین دوربین برای باغ

اگر قصد نصب دوربین برای باغ خود را دارید، در نظر داشته باشید که این دوربین باید دارای مقاومت بالایی در برابر تغییرات دما، گردو غبار و نفوذ آب باشد. همچنین دوربینی که در چنین محیطی نصب می‌شود، باید دارای ویژگی دید در شب باشد، انتخاب دید در شب رنگی یا سیاه و سفید به هدف شما از نصب و میزان حساسیت خودتان بستگی دارد. 

باغ فضایی باز و بدون دیوار کشی و راهروهای تو در تو است، بنابراین مسئله مهم دیگری که باید در خرید بهترین دوربین مداربسته برای باغ مورد توجه قرار دهید، میدان دید دوربین است، زیرا میدان دید دوربین، مقدار فضای تحت پوشش را نشان می‌دهد. بنابراین بهتر است که دوربین مداربسته‌ای با زاویه دید بالا خریداری کرده و عملکرد به مراتب بهتری را دریافت کنید. 

همچنین، از آنجایی که باغ مکانی کم رفت‌و آمد و خلوت است، انتخاب دوربین‌ استروب لایت یا دوربین مجهز به عملکرد تشخیص حرکت هوشمند یا SMD گزینه‌های مناسبی هستند. در نظر داشته باشید که دوربین مداربسته هوشمند مجهز به عملکردهایی مانند نفوذ به منطقه Intrusion Detection، عبور از خط Line Crossing و غیره نیز برای باغ مناسب هستند. برای اطلاع از سایر قابلیت‌های هوشمند در دوربین‌های مداربسته  و نحوه عملکرد آنها توصیه می‌کنیم مطلب دوربین مداربسته هوشمند از تشخیص چهره تا تشخیص حرکت را مطالعه نمایید. 

بهترین دوربین مداربسته برای مراکز خرید

مراکز خرید و مراکز تجاری مکان‌ تجمع افراد زیادی هستند و بیش از هر مکان دیگری به نظارت و کنترل نیاز دارند. به دلیل بزرگ بودن فضای این ساختمان‌ها، نظارت و کنترل برای مسئولین و نگهبان‎‌ها امری چالش برانگیز می‌شود. استفاده از دوربین مداربسته مناسب این مشکل را حل کرده است. بهترین دوربین مداربسته برای مراکز خرید دارای ویژگی‌های خاصی است، از جمله اینکه این دوربین بهتر است دارای قابلیت تغییر زاویه دید باشد. 

با توجه به جمعیت افراد حاضر در مراکز خرید، توصیه می‌شود از دوربین با کیفیت تصویر بالا استفاده شود تا در تشخیص چهره افراد، رنگ لباس و سایر جزئیات مشکلی وجود نداشته باشد.

با توجه به نور زیاد در قسمت ورودی این مراکز، تشخیص چهره و افراد در این بخش‌ها دشوار خواهد شد، بنابراین توصیه می‌شود در این شرایط از دوربین مجهز به WDR استفاده شود. دوربین نصب شده در محیط بیرون پاساژ نیز باید دارای ویژگی‌های زیر باشد: 

  • دارای رزولوشن بالا و قابلیت پلاک خوانی 
  • مقاومت در برابر آب و دارای کیس فلزی 
  • قابلیت دید در شب با برد بالا

دوربین مداربسته مناسب برای ادارات

نصب دوربین مداربسته در ادارات و محل کار با اهداف مختلفی انجام می‌شود، از جمله: نظارت بر کار کارمندان، بهبود کیفیت کاری و خدمات رسانی به مشتریان، پیشگیری از تخلفات و بی‌نظمی احتمالی و غیره. 

دوربین نصب شده در ادارات در درجه اول باید دارای کیفیت تصویر بالایی باشد تا شناسایی و تشخیص افراد و سوژه‌ها به راحتی انجام شود. 

قابلیت دید در شب و ضبط صدا ویژگی‌های دیگری هستند که بهتر است دوربین‌های ادارات به آن‌ها مجهز باشند. با توجه به اهمیت برخی اسناد و مدارک و رفت و آمد زیاد افراد در ادارات، دوربین‌های مجهز به عملکردهای هوشمند گزینه‌های مناسب‌تری محسوب می‌شوند. این عملکردهای هوشمند عبارتند از: 

  • تشخیص حرکت هوشمند Smart Motion Detection
  • Area Intrusion یا Intrusion Detection نفوذ به منطقه 
  • Line Crossing یا عبور از خط 
  • قابلیت‌های ورود به منطقه Region Entrance و خروج از منطقه Region Exiting
  • قابلیت Missing Object یا تشخیص اشیا گم شده 
  • قابلیت تشخیص چهره Face Detection
  • پرسه زنی loitering detection

کلام آخر 

اگر قصد خرید دوربین مداربسته برای هر یک از فضاهای نام‌برده را دارید، از طریق شماره 02174856 با کارشناسان ما تماس بگیرید. همکاران ما در انتخاب بهترین دوربین مداربسته شما را راهنمایی می‌کنند.

برای در میان گذاشتن دیدگاه خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید.