کنترلر تحت شبکه مانیتورینگ

D
پویش رایان داتیس
مطالعه حدود 0 دقیقه
20 0
کنترلر تحت شبکه مانیتورینگ
راهنمای مطالعه
6 مورد از کاربردهای انتقال تصویر در بستر شبکه
راهکارهای دستگاه های مبتنی بر شبکه

کنترلر تحت شبکه یک روش پرکاربرد جهت ارائه محتوای ویدئویی به مخاطبان انتقال تصویر در بستر شبکه است. که ورودی های رسانه از طریق یک شبکه محلی یا گسترده به جریان‌های مختلف تجزیه می‌شوند. و سپس در بستر شبکه به عنوان بسته‌های دیتای مجزا  ارسال می‌گردند. به این معنی که کاربران می توانند محتوای ویدیویی و صوتی را مشابه تماشای پخش تلویزیونی به صورت real-time تماشا کنند. در زمینه شبکه های تولید محتوا، ویدئو از طریق پروتکل IP می تواند به عنوان جایگزین جدیدتری برای پخش SDI(Serial digital interface) که برای سال ها استاندارد بوده است، تلقی شود.

به شما پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله همه چیز در مورد " مانیتور صنعتی ” را مطالعه کنید. 

6 مورد از کاربردهای کنترلر تحت شبکه مانیتورینگ

کنترلر تحت شبکه مانیتورینگ کاربردهای متنوعی دارد. ما 6 مورد آن را در این قسمت می آوریم: 

1- پخش تصویر چندگانه در بستر شبکه

این قابلیت اجازه می‌دهد تا ویدئو و صدا را به هر تعداد نمایشگر پشتیبانی شده در یک شبکه توزیع کند. برای مثال، در دیجیتال ساینیج، یک منبع محتوا می‌تواند یک منبع چند رسانه ای‌ را از طریق یک فرستنده AV به صدها نمایشگر ارائه دهد، بدون اینکه نیازی به اجرای لینک های ویدئویی اختصاصی از اتاق فرمان به نمایشگرهای اصلی باشد. برای یکپارچگی بیشتر و آسان تر، بهتر است استفاده از فرستنده ها و گیرنده هایی را در نظر بگیرید که مستقیماً در زیرساخت LAN موجود نصب می شوند.

پخش تصویر چندگانه در بستر شبکه

2- مدیریت ویدئو وال در بستر شبکه

تکنولوژی انتقال تصویر در بستر شبکه، مدیریت سیگنال و فرمت ویدیویی را تسهیل می‌کند. امکانات جدیدی را برای کنترل ویدئو وال هایی که کاربرپسند و در ابعاد بزرگ هستند، فراهم می‌کند.در واقع، یک ویدئو وال از طریق انتقال سیگنال های ویدئویی از چندین منبع به چندین صفحه به وسیله شبکه Ethernet تنظیم می‌شود.

کنترلر تحت شبکه ویدیووال

3- کاربردهای پخش ویدئو در بستر شبکه

پخش ویدئو از طریق IP را می توان در بخش های مختلفی استفاده کرد. از جمله:

  • استودیوهای پخش
  • تصویربرداری پزشکی
  •  کلاس های درس
  • استقرار تابلوهای تبلیغاتی در فروشگاه ها و مراکز خرید
  • اتاق های کنترل و مراکز فرماندهی
  •  کلاس های آموزشی و اشتراک گذاری ویدیوی 

4- صفحه کلید، ویدئو، ماوس در بستر شبکه

این فناوری ( که در اختصار به آن KVM از طریق شبکه هم گفته میشود)، سیگنال‌های صفحه کلید، ویدیو و ماوس (KVM) را از هر رایانه یا سروری از طریق اتصال شبکه منتقل می‌کند و اینگونه بدون توجه به موقعیت فیزیکی سرورها، روشی مؤثر برای مدیریت از راه دور آن ها را ممکن می‌سازد. یکپارچه شدن مدیریت سیستم ها سبب می گردد که آن ها، مشکلات سرور را تقریباً از هر نقطه و از طریق اتصال به شبکه نظارت کرده و آن ها را رفع کنند. به همین دلیل، مدیریت سرور با سوئیچ های KVM از راه دور امروزه به یک جزء حیاتی در اکثر مراکز داده، تبدیل شده است.

5- انتقال تصویر در بستر شبکه

سرورهای ویدئویی تحت شبکه که به عنوان سرورهای ویدئویی IP نیز شناخته می‌شوند، امکان انتقال تصاویر را به سایر سرورها یا کامپیوترها می‌دهند. به عنوان مثال، در حوزه نظارت تصویری، می توان از یک سرور تحت شبکه برای تبدیل هر دوربین مداربسته به یک دوربین مداربسته IP استفاده کرد که برای این کار می توان از یک شبکه IP استفاده کرد.

6- ماتریس ویدئویی در بستر شبکه

ماتریس سوئیچ که به آن سوئیچ نقطه ای متقاطع نیز گفته می‌شود، نوعی سوئیچ است که چندین ورودی را به چند خروجی متصل می کند تا یک ماتریس چند نقطه ای تشکیل دهد. ماتریس سوئیچ را می‌توان به گونه‌ای پیکربندی کرد که هر تعداد و هر نوع از ورودی و خروجی را پشتیبانی کند.هر ورودی روی سوئیچ را می توان به هر منبع خروجی یا گیرنده ای منتقل کرد یا حتی همان ورودی می‌تواند به همه خروجی ها یا هر ترکیبی در بین آن ها منتقل شود.

 به عنوان مثال، یک ماتریس سوئیچ 8×8 می تواند هشت ورودی را به هشت خروجی، یک ورودی را به هشت خروجی یا هر ترکیبی را تا هشت خروجی منتقل کند. با این کار نیازی به جابجایی دستی کابل ها برای نمایش تصاویر از منابع مختلف در صفحه های مختلف نیست. 

سیستم ماتریس تصاویر تحت شبکه اجازه می‌دهد تا تصاویر بر روی یک شبکه IP توزیع، گسترش و قالب‌بندی شود،همچنین سیگنال‌های ویدئویی به حالت تکی یا چند تایی روی نمایشگر نشان داده شود.. این به کاربران، تعداد نامحدودی از پیکربندی‌های توزیع تصاویر را می‌دهد که معمولاً در مواردی مانند برنامه های تلویزیون، اتاق های کنترل، اتاق های کنفرانس، بیمارستان ها، کارخانجات، آموزش و غیره استفاده می شود.

به شما پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله همه چیز در مورد " ویدئو وال” را مطالعه کنید. 

قیمت محصول کنترلر تحت شبکه پنتوس 

کنترلر تحت شبکه پنتوس دارای پردازشگر قدرتمند تصویر بوده است. و به دلیل قابلیت KVM می‌تواند علاوه بر نمایش تصویر سیگنال‌های ورودی آن‌ها را کنترل نیز نماید. همچنین به دلیل بهره‌مندی از اتصالات LAN/IP سرعت و کیفیت بالایی در انتقال تصویر دارند. شما می توانید با کلیک روی دکمه زیر این محصول را مشاهده نمایید. 

راهکارهای کنترلر تحت شبکه مانیتورینگ

1- رمزگذارهای تصاویر در بستر شبکه

رمزگذارهای تصاویر در بستر شبکه سیگنال های ویدئویی مانند HDMI و سیگنال های صوتی آنالوگ را با استفاده از روش های فشرده سازی استاندارد مانند H.264 به بستر IP تبدیل می کنند. Pantos راه حل هایی را به شما ارائه می دهد که شما بتوانید تصاویری با کیفیت بالا‌، از طریق یک شبکه IP استاندارد برای نمایش محتوای 4K در یک صفحه به نمایش بگذارید.

2- رمزگشاهای تصاویر در بستر شبکه

رمزگشاهای تصاویر در بستر شبکه، ویدئو و صدا را در هر شبکه IP گسترش می دهند. Pantos راه حل هایی را ارائه می‌دهد که می توان تصاویری با کیفیت بالا را از طریق یک شبکه IP استاندارد دریافت کرد. بنابراین این راه کار می‌تواند هنگام رمزگشایی تصاویر FHD و صدای آنالوگ به دلیل اینکه گیرنده از فشرده سازی H.264 استفاده می‌کند و به پهنای باند بسیار کم نیاز دارد، بسیار کارآمد باشد. 

همچنین از رمزگذاری صوتی AAC پشتیبانی می کند، بنابراین سیگنال صوتی را می توان با پهنای باند کم اما با کیفیت بالا ارسال کرد.

3- توسعه دهنده تصاویر در بستر شبکه

فرستنده ‌ها و گیرنده تصاویر در بستر شبکه امکان گسترش اتصالات از نقطه ای به نقطه دیگر را از طریق LAN فراهم می‌سازد.

4- الزامات پهنای باند تصاویر در بستر شبکه

به دلیل افزایش نیاز به پهنای باند و انتظارات کاربران، پخش تصاویر و صدا مبتنی بر شبکه و با کیفیت بالا به یک چالش تبدیل شده است. لازم به ذکر است با این حال که هنوز هزینه‌های اضافی برای زیرساخت‌های مورد نیاز وجود دارد، فناوری‌ها و استانداردهای جدید شبکه، و همچنین الگوریتم‌های فشرده‌سازی، به کاهش این چالش‌ها کمک می‌کنند.

 با این اوصاف، پیشرفت‌های فعلی در فناوری AV و KVM امکان انتقال تصاویر با کیفیت بالا که پهنای باند کمتری نسبت به قبل اشغال می‌کند را فراهم میکند و مدیریت شبکه‌های AV مبتنی بر IP در مقیاس کوچک تا بزرگ را راحت و مطمئن می‌سازد.کنترلر تحت شبکه Pantos این امکان را به شما می دهد تا در کنار انتقال تصاویر با فاصله زیاد از قابلیت هایی نظیر KVM  نیز بهره مند شوید و تمام نیازهای شمارا با پخش تصاویر با کیفیت، پاسخ خواهد داد.

سخن آخر در مورد کنترلرهای تحت شبکه 

کنترلر تحت شبکه پنتوس بدون نیاز به کابل‌های متداول به کار گرفته می‌شود. این ویژگی باعث بالا رفتن امنیت در انتقال اطلاعات و تصاویر شده است و با ایجاد یک حلقه از اتصالات در صورت قطعی قسمتی از سیم (یا نود) انتقال تصویر مختل نمی‌شود. 

شما می توانید جهت سفارش این محصول با واحد فروش سازمانی شرکت داتیس به شماره 02174856 در ارتباط باشید. 

برای در میان گذاشتن دیدگاه خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید.