دیجیتال ساینیج چیست؟

D
پویش رایان داتیس
مطالعه حدود 0 دقیقه
18 0
دیجیتال ساینیج چیست؟
راهنمای مطالعه
دیجیتال ساینیج چیست؟(Digital Signage)
کیوسک لمسی و تعاملی چیست؟ Interactive
تفاوت دیجیتال ساینیج با مانیتور خانگی
قابلیت نرم افزار دیجیتال ساینیج

تاثیر تبلیغات بر هیچ کسی پوشیده نیست. یکی از مهم‌ترین دلایل رشد یک بیزینس، تبلیغات کاربردی هست. اما نکته‌ی مهمی که نادیده گرفته می‌شود، کیفیت نمایش تصویر تبلیغ، روی مانیتور است. بر اساس پژوهش‌­های صورت گرفته و تجارب متعدد، انتقال محتوا، تبلیغات و اطلاع رسانی از طریق نماد­ها، عکس، ویدیو و... به وسیله دیجتیال ساینیج به مراتب تاثیر گذار­تر است. در این مقاله به بررسی این موضوع که دیجیتال ساینیج چیست و چه تاثیراتی در محیط کاری شما می­‌گذارد، می‌پردازیم.

به شما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا مقاله‌ی جامع “ مانیتور صنعتی " را کامل مطالعه کنید.

دیجیتال ساینیج چیست؟(Digital Signage)

دیجیتال ساینیج چیست؟(Digital Signage)

دیجیتال ساینیج ویژگی‌های یک مانیتور صنعتی را دارد که برای مصارف تخصصی و حرفه‌ای کاربرد دارد. معنی کلمه Signage بصورت کلی اطلاع رسانی بصری است. بطور معمول این کار توسط تابلوهای دیجیتال و مانیتور انجام می‌شود. به شکل کلی کلیه مانیتورهایی که برای اطلاع رسانی و اعلان‌ها استفاده می‌شود را می‌توان دیجیتال ساینیج نامید. از مانیتورهای اطلاع رسانی در سطح شهر تا مانیتورهای تبلیغاتی همه جز دیجیتال ساینیج هستند.

افزودن ابزار الکترونیک و مولتی مدیا به دنیای تبلیغات، بازاریابی، فروش، اطلاع رسانی علاوه بر خلق دگرگونی جذاب و کم نظیر، نیاز به چاپ و نصب هر باره صفحات بزرگ و کوچک را حذف نموده و نمایش پیام و محتوای جدید را به آسانی چند کلیک در آورده است.

به ویژه با رشد برندها و کاهش زمان افراد در دنیای پر مشغله امروز، نیاز به انتقال موفق محتوا در کمترین زمان بیشتر احساس می‌شود. از طرف دیگر با پیشرفت تکنولوژی نمایشگرها نیز به رزولوشن­‌های بالاتر دست یافته‌اند و حتی شکل ظاهری آن‌ها از مستطیل و مربع ساده خارج شده است. آن‌ها هم چنین از نظر ابعاد نیز محدودیت­‌ها را زیر پا نهاده‌اند مانند نمایشگرهای خمیده، آینه‌­ای، بسیار کشیده و ...

علاوه بر این‌ها پیشرفت فناوری تشکیل تصویر در نمایشگرها و ظهور OLED مرزهای تجربه بصری در نمایش رنگ­‌ها و جزئیات تصویر به ویژه تصاویری با اجزای متحرک، جا‌به‌جا نموده است. 

کیوسک لمسی و تعاملی چیست؟ Interactive 

کیوسک های لمسی و Interactive پا را از انتقال یک طرفه اطلاعات نیز فراتر نهاده و ارتباطی دو طرفه با مشتری یا کاربر ایجاد می‌کنند.

مانند:

  • سامانه مسیریابی از نقاط معین تا فروشگاه­‌های مورد نظر در مراکز خرید و پاساژهای تجاری بزرگ
  • سامانه جستجوی کانتر Check-in و گیت خروجی در فرودگاه­‌ها با استفاده از شماره پرواز
  • سامانه سفارش و پرداخت غذا
  • سامانه بانکداری تمام اتوماتیک با قابلیت ارائه خدمات مالی و بانکی مانند افتتاح حساب، نقد کردن چک 

نکته جالب دیگر در مورد کیوسک‌های لمسی امکان ترکیب آن‌ها با سایر سیستم‌ها و ایجاد سامانه‌های کاملا اتوماتیک و بسیاری موارد نوآورانه دیگر استفاده نمود. 

معایب کیوسک های تعاملی 

بعد اشاره به مزایای این مانیتور صنعتی تعاملی، در ادامه چندین مورد از معایب آن را نیز با هم ببینیم:

  • خرابی هر کدام از Mini-PC  ها می‌تواند منجر به عدم نمایش تصویر در نمایشگر متصل به آن گردد. 
  • بروز اشکال در شبکه نیز می تواند دلیل دیگری بر از دست دادن کنترل نمایشگر از طریق ریموت دسکتاپ گردد.
  • هر چه تعداد تجهیزات مورد نیاز برای تشکیل و به هم بندی سیستم بیشتر باشد، احتمال بروز اشکال در کل سیستم به دلیل بروز مشکل در هر تجهیز (به دلیل عدم وجود Redundancy) بالا می رود. توجه به این نکته ضروری است که اگر تعداد تجهیزات به کار رفته زیاد باشد ولی در پیکربندی از مکانیزم Redundancy استفاده شده باشد ، چنین ایرادی به سیستم وارد نیست.
  • توان مصرفی کل سیستم به دلیل وجود یک Mini-PC به ازای هر نمایشگر بالا است ، در نتیجه به UPS و باتری های بیشتری نیاز می شود و مجموعه ی این ها به معنی هزینه بالاتر برای نگهداری سیستم می باشد.

معایب پیکربندی اولیه ذکر شده، با استفاده از راهکاری که توسط کمپانی‌های LG و Pantos در شرکت داتیس ارائه می شوند، برطرف شده اند.

همان طور که در شکل بالا نشان داده شده است، Mini-PC جای خود را به تراشه ای کوچک به نام SoC که به صورت Embedded در نمایشگر قرار داده شده است، داده است. سیستم عامل ویندوز در Mini-PC نیز به سیستم عامل اندروید تغییر یافته است. نرم افزارهای  SuperSign و Pantos Digital Signage وظیفه طراحی، تنظیمات ، بارگذاری محتوا در نمایشگرها را بر عهده دارند.

 مزایای این توپولوژی مانیتور دیجیتال ساینیج کیوسکی تعاملی 

  • در این پیکر بندی‌، نیازی به حضور همیشگی لپ تاپ نمی باشد. در واقع یک بار تنظیمات انجام می شوند و محتوای در نظر گرفته از لپ تاپ داخل نمایشگرها بارگذاری می شوند، از این به بعد نیازی به وجود لپ تاپ در سیستم نیست.
  • در صورت نیاز به اعمال تغییرات در تنظیمات اولیه ، می توان مجددا لپ تاپ را به شبکه متصل نمود و پس از اعمال تغییرات آن را از شبکه جدا نمود.
  • کاهش تعداد تجهیزات مورد نیاز در این توپولوژی ← کاهش احتمال بروز خطا و خرابی در کل سیستم ← افزایش بهره وری سیستم
  • حذف Mini-PC  ←  کاهش توان مصرفی کل   ←  عملکرد بهینه و سادگی سیستم
  • کاهش توان مصرفی (برق مورد نیاز) ← کاهش هزینه مورد نیاز برای UPS و باتری های آن
  • کاهش تعداد تجهیزات و اقلام مصرفی  ← کاهش هزینه های نگهداری سیستم
  • در شبکه هایی با پهنای باند پایین می توان محتوای مورد نظر را توسط فلش مموری از طریق USB Cloning به تک تک نمایشگرها منتقل کرد.

نکته: از ویدیو وال ها نیز می توان به عنوان نمایشگر در سیستم دیجیتال ساینج استفاده کرد. در اغلب مواقع در این حالت نیاز به تجهیزی به نام کنترلر می باشد.

تفاوت دیجیتال ساینیج با مانیتور خانگی

تفاوت دیجیتال ساینیج با مانیتور خانگی

در این قسمت می‌خواهیم به یک سوال پرتکرار دیگر که به تفاوت دیجیتال ساینیج با مانیتور خانگی برمی‌گردد، پاسخ دهیم. 5 تفاوت اساسی را در ادامه بخوانیم:

1- تکنولوژی پنل دیجیتال ساینیج

بهترین پنل برای دیجیتال ساینیج پنل IPS ال‌جی است. این پنل‌ها علاوه بر کیفیت تصویر بالا مقاومت بالایی در برابر شرایطی محیطی مختلف دارند. پنل IPS در برابر ضریه از خود مقاومت بالایی نشان میدهد و به راحتی آسیب نمی‌بیند. همچنین در برابر حرارات نیز تحمل بالایی دارد به همین دلایل این پنل‌ها برای محیط های صنعتی که مخاطرات زیادی دارد بهترین عملکرد می‌باشند.

2- طول عمر بالا دیجیتال ساینیج

مانیتورهای صنعتی عمر مفید بسیار طولانی‌تر( تا 50000 ساعت) را دارند این در حالتی است که میتوان 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته از مانیتور استفاده کرد. 

3- درگاه‌های متنوع دیجیتال ساینیج

یکی دیگر از مزایای دیجیتال ساینیج داشتن درگاه‌های متنوع می‌باشد. درگاه‌های ورودی متنوع این مانیتورها این اجازه را میدهد که با تمام دستگاه‌ها به راحتی متصل شوند. همچنین بدلیل داشتن پورت‌های خروجی امکان Chain کردن چند مانیتور مهیا شده است.

4- کنتراست بالا دیجیتال ساینیج

کنتراست بالای این مانیتورها، برای مصارف تخصصی و صنعتی مناسب بوده به شکلی که کنتراست 1:1300 یا 1:1400 بسیار معمول است به همین دلیل برای محیط هایی که نور زیادی دارند هم بسیار مناسب هستند و هبچ مشکلی ندارند

5- روشنایی دیجیتال ساینیج

ویژگی بعدی در مورد مانیتورهای صنعتی مقدار روشنایی است. این مقدار برای مانیتور صنعتی بالا بوده وتا 700nits میتواند باشد. البته برای محیط‌های خارجی که شدت نور بیشتر است میتوان با روشنایی بالا نیز آنها را ساخت تا هیچ کمبودی در این زمینه شاهد نباشیم.

تفاوت مانیتور صنعتی و دیجیتال ساینیج

در خیلی از قابلیت‌ها هر دو مانیتور صنعتی استاندارد و صنعتی هوشمند یکسان هستند. و مانیتورهای دیجیتال ساینیج یا هوشمند، نوع هوشمندی از مانیتورهای صنعتی هستند و به همین دلیل در کنار قابلیت‌های صنعتی هوشمند نیز می‌باشند و قابلیت کار با نرم افزار دیجیتال ساینیج را دارند. این نرم افزار این امکان را می‌دهد که به راحتی نمایشگرها را کنترل کنید. 

چرا باید از Digital Signage استفاده کنیم؟

چرا باید از Digital Signage استفاده کنیم؟

همان طور که در ابتدای این مقاله بررسی کردیم مانیتورهای صنعتی ویژگی های بارزی نسبت به مانیتورهای خانگی دارند. اما دیجیتال ساینیج ها بدلیل هوشمند بودن و داشتن قابلیت های بیشتر نسبت به مانیتورهای صنعتی استاندارد طبیعتا در اولویت بوده و پرکاربردتر هستند. همچنین با توجه به محیط هایی که از این مانیتور استفاده میشود و مصارف خاصی که دارند تنها دیجیتال ساینیج ها پاسخ گوی نیاز مصرف کنندگان می‌باشند که در ادامه بصورت کامل بررسی می‌کنیم.

چه نوع محتوایی برای دیجیتال ساینیج مورد استفاده می‌شود؟

به دیجیتال ساینیج‌ها میتوان فناوری هایی مانند سنسورها، دوربین ها، فناوری RFID، برنامه های کاربردی، اتصال به اینترنت، اینترنت اشیا(IOT) و پردازش اطلاعات برای نمایش پیام‌های تبلیغاتی متصل نمود.

قیمت دیجیتال ساینیج

این مانیتورها به دلیل کیفیت و کارایی بالاتر نسبت به مانیتورهای خانگی هزینه تمام شده بیشتری دارند ولی به دلیل کارایی و طول عمر بسیار بیشتر از مانیتورهای خانگی (3 تا 4 برابر) صرفه اقتصادی داشته و ارزش هزینه بیشتر را دارد.

قابلیت نرم افزار دیجیتال ساینیج

قابلیت نرم افزار دیجیتال ساینیج

به کمک قابلیت هوشمند بودن این مانیتورها می‌توان به راحتی این مانیتورها را از راه دور خاموش و روشن کرد یا محتوای نمایش داده شده را تغییر داد. اتصالات در این مانیتورها علاوه بر پورت‌های متداول قابلیت اتصال بی سیم (wireless) را نیز دارند همچنین می‌توان اطلاعیه یا اخبارها را به راحتی منتقل و نمایش داد.

ردیف قابلیت نرم افزار دیجیتال ساینیج
1 امنیت بالای، به دلیل ساختار این مانیتورها سطح امنیت در این نمایشگرها بالا بوده و از بروز هر مشکلی جلوگیری می‌کند.
2اتصال راحت سنسورهای خارجی 
3 اعلام خرابی به اپراتور، که با این روش پیدا کردن و رفع کردن عیب ایجاد شده براحتی و سرعت انجام می‌شود.
4زمان کار مانیتورها، تا در پایان ساعت مشخص شده مانیتور بصورت خودکار به حالت Standby برود. این روش به صرفه جویی از مصرف انرژی کمک شایانی می‌کند.
5مدیریت چندین کاربر، و اتصال بین مانیتورها بوسیله LAN و تحت شبکه میسر می‌شود.
6هوشمند بودن این مانیتورها، در صورت خطا در نمایش محتوا و یا مشکل در اتصالات به مانیتورها نمایش دچار مشکل نخواهد شد و پخش محتوا بصورت عادی ادامه خواهد یافت.
7نصب بصورت عمودی در هر جایی 

شرکت پویش رایان داتیس افتخار دارد با بهره‌مندی از دانش و تخصص نیروهای داخلی اقدام به طراحی و تولید طیف گسترده ای از مانیتورها از جمله مانیتور های دیجیتال ساینیج کند. این شرکت محصولات خود را با برند پنتوس به بازار عرضه می‌کند.

برای در میان گذاشتن دیدگاه خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید.