دوربین وای فای Wifi

D
پویش رایان داتیس
مطالعه حدود 0 دقیقه
11 0
دوربین وای فای Wifi
راهنمای مطالعه
دوربین وای فای چگونه کار می‌کند؟
انواع دوربین‌های مداربسته نظارتی
نحوه نصب و اتصال دوربین وای فای به دستگاه هوشمند

دوربین وای فای برایتون یکی از محصولات پرکاربرد و محبوب به ویژه در بین خانواده‌هاست. بدیهی است که با افزایش شدت جرم و جنایت در سرتاسر جهان، مسئله امنیت به نگرانی اصلی مردم تبدیل شده باشد؛ لذا نصب دوربین‌ مداربسته می‌تواند کمک شایانی به حفظ امنیت شما بکند. اما کدام دوربین مداربسته بهتر است؟ ضعف‌ها و نقاط قوت هر یک از دوربین‌های مداربسته کدام است؟ در این مطلب به بررسی دوربین وای فای می‌پردازیم و هر آنچه لازم است در مورد این نوع دوربین بدانید را برای شما بیان می‌کنیم تا اگر قصد خرید دوربین دارید بتوانید تصمیم درستی بگیرید. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

به شما پیشنهاد می‌کنیم مطلب جامع و کامل از سیر تا پیاز دوربین وای فای را مطالعه نمایید.

چرا دوربین وای فای بهترین نوع دوربین‌های مداربسته است؟

چرا دوربین وای فای بهترین نوع دوربین‌های مداربسته است؟

دوران سیم‌های بلند و مزاحمی که روی زمین یا دیوارها کشیده شده، گذشته است. بسیاری از دوربین‌های امنیتی امروز بی‌سیم هستند و از وای فای برای برقراری ارتباط با صفحه کنترل یا دستگاه هوشمند استفاده می‌کنند. نصب و استفاده از دوربین مداربسته وایرلس مزایای زیادی دارد. نصب این دوربین‌ها راحت‌تر و استفاده از آن‌ها آسان‌تر از مدل‌های سیمی است.  همچنین نصب دوربین‌های با سیم میزان امنیت را کاهش می‌دهد، زیرا وجود سیم‌کشی می‌تواند هشداری برای مزاحمان یا دزدان باشد و آنها می‌توانند با قطع کردن سیم‌ها، سیستم امنیتی را از کار بیندازند. 

دوربین‌های بی‌سیم و به‌خصوص دوربین wifi کاربردهای متعددی دارند. شما می‌توانید برای نظارت از راه دور بر خانه، انبار، محل کار، اتاق نوزاد دلبندتان و یا هر جای دیگر از دوربین وای فای کمک بگیرید و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. نقش دوربین‌ مداربسته در امنیت خانواده بر هیچکس پوشیده نیست. 

دوربین وای فای چگونه کار می‌کند؟

دوربین وای فای چگونه کار می‌کند؟

انواع دوربین‌های بی‌سیم با انتقال فیلم و تصویر دوربین از طریق فرستنده رادیویی (RF) کار می‌کنند. ویدئو از طریق دوربین به مودم ارسال می‌شود و مودم نیز به یک دستگاه ذخیره‌ساز داخلی یا فضای ذخیره‌سازی ابری متصل است. شما می‌توانید به‌راحتی با اتصال دستگاه هوشمند یا مانیتور خود به این فضاهای ذخیره‌سازی، تصاویر را به‌صورت زنده یا ضبط شده دریافت کنید.

هنگام تهیه دوربین‌های مداربسته، ممکن است بین دو شاخه اصلی با‌سیم و بی‌سیم گیر کنید. تفاوت عمده این دو نوع در کارایی آنها است. مثلاً دوربین‌های باسیم قابلیت ارتقا و ترکیب سنسورهای مختلف روی دوربین را دارند اما دوربین‌های بی‌سیم برای زمانی که سیم‌کشی محل غیر‌قابل دستکاری است و یا نمی‌خواهید هزینه زیادی خرج کنید، مفید هستند.

انواع دوربین‌های مداربسته نظارتی

دوربین‌های مداربسته نظارتی چند نوع هستند. مهم‌ترین این دوربین‌ها عبارت‌اند از: دوربین‌های مداربسته آنالوگ بی‌سیم و با سیم، دوربین‌های تحت شبکه کابلی و دوربین وایرلس.

  • دوربین‌های آنالوگ بی‌سیم و با سیم: این دوربین‌ها تصاویر را به‌واسطه یک کابل کواکسیال به مانیتور یا دستگاه DVR انتقال می‌دهند و می‌توانند به‌صورت بی‌سیم یا با سیم اطلاعات را انتقال بدهند.
     
  • دوربین‌های تحت شبکه کابلی: این دوربین‌ها با اتصال کابلی به شبکه اینترنت، تصاویر را به دستگاه‌های هوشمند، صفحه کنترل یا مانیتور انتقال می‌دهند.
     
  • دوربین وای فای: این دوربین‌ها کارکردی شبیه به دوربین‌های تحت شبکه کابلی دارند. با این مزیت که نیازی به سیم‌کشی و اتصال کابلی نداشته و از نظر نصب و حمل و نقل نیز بسیار راحت و ساده هستند. این دوربین‌ها می‌توانند به‌راحتی تصاویری باکیفیت بالا ارائه کنند. سازوکار این دوربین‌ها نیز بسیار ساده است، در ابتدا تصاویر دریافتی خود را به داده‌های دیجیتال تبدیل کرده و سپس آنها را به روتر یا مودم ارسال می‌کند. با اتصال دستگاه به مودم، می‌توانید در هر کجای جهان از طریق اینترنت و گوشی همراه، تبلت یا رایانه شخصی خودتان تصاویر و ویدئو را دریافت نمایید. به کمک این دوربین شما می‌توانید تصاویر را به‌صورت زنده و یا ضبط شده تماشا کنید. 

به شما پیشنهاد می کنیم مقاله “ آموزش تصویری راه اندازی دوربین وای فای IoT ” را مطالعه کنید.

اولین مسئله مهم در به کار افتادن دستگاه‌های الکتریکی، نیروی الکتریسیته یا برق است. این دوربین‌ها درست مانند تمام دستگاه‌های الکتریکی نیازمند تأمین برق هستند. برق این دستگاه‌ها را می‌توان به کمک سیم برق، باتری‌های شارژی، باتری‌های خورشیدی و یا باتری‌های قابل تعویض تأمین کرد. لذا دوربین‌های بی‌سیم می‌توانند کابل برق داشته باشند و منظور از بی‌سیم بودن، عدم احتیاج به سیم برای انتقال اطلاعات است.

مزایای دوربین وای فای و مکان مناسب برای آن

کارایی فوق‌العاده دوربین پرستار کودک در مواقعی که امکان کابل‌کشی وجود ندارد و یا مواقعی که کابل‌کشی باعث شلوغی و به‌هم‌ریختگی می‌شود، روشن می‌شود. 

تا وقتی که اتصال به شبکه اینترنت برقرار باشد تقریباً می‌توان در هر جایی از جهان مانند آسانسورها، ادارات، انبارها، منازل مسکونی و ...  از دوربین وای فای دار استفاده کرد. 

آیا دوربین‌های وایرلس (بی‌سیم) همان دوربین وای فای هستند؟

آیا دوربین‌های وایرلس (بی‌سیم) همان دوربین وای فای هستند؟

خیر. در واقع دوربین وایرلس به دوربین‌هایی گفته می‌شود که برای انتقال اطلاعات احتیاجی به سیم‌کشی ندارند. این نوع دوربین‌ها می‌توانند آنالوگ یا تحت شبکه (وای فای) باشند. دوربین‌های بی‌سیم آنالوگ از تصاویر امواج رادیویی با یک فرکانس مشخص که در محدوده 2.4 یا 5.8 مگاهرتز قرار دارد استفاده می‌کنند تا تصاویر را ارسال کنند. اما دوربین‌های بی‌سیم آنالوگ دو نقطه‌ضعف عمده دارند.

  1. تداخل در سیستم آنالوگ بسیار بالا است. 
  2. امنیت اطلاعات در سیستم آنالوگ بسیار پایین است. 

برای نصب دوربین سالمند تنها لازم است اپلیکیشن مربوط به دوربین خود را روی دستگاه هوشمندی که قادر به دریافت اطلاعات باشد، نصب کنید. پس بعد از فعال‌سازی اپلیکیشن و ایجاد ارتباط میان دوربین و اپلیکیشن، می‌توانید از طریق، اپلیکیشن، دوربین را به مودم متصل کنید و بعد از آن  دوربین را در محل موردنظر نصب کنید. 

دامنه برد انواع دوربین‌های مداربسته بی‌سیم و با سیم

دامنه برد انواع دوربین‌های مداربسته بی‌سیم و با سیم

برد دوربین‌های با سیم آنالوگ و تحت شبکه بستگی به طول کابل دارد و برد دوربین‌های مداربسته بی‌سیم تحت‌تأثیر مستقیم محل نصب دوربین است.

دوربین‌های آنالوگ بی‌سیم: این نوع دوربین‌ها می‌توانند ویدئو را از طریق کابل جفت تابیده، تا فاصله 1.5کیلومتری و از طریق کابل کواسکی تا فاصله 300 متری ارسال کنند. اما هر چه که فاصله در دوربین‌های آنالوگ بیشتر شود، کیفیت و وضوح تصویر افت چشمگیری دارد.

دوربین تحت شبکه وای فای بی‌سیم: دامنه این دوربین، بر حسب شرکت تولیدکننده و قطعات به‌کار رفته در دوربین متفاوت است. اما برای دوربین‌های داخلی این فاصله بین 20 تا 50 متر و برای محیط‌های خارجی 100 تا 200 متر است. مسئله دامنه یا برد دوربین حیوانات خانگی تنها در میزان فاصله دوربین با دستگاه مودم است؛ بنابراین مهم است که بدانید تا وقتی که دامنه اتصال بین دوربین و وای فای در محدوده ذکر شده باشد و وای فای تصاویر را دریافت کند شما می‌توانید در هر جایی از جهان این تصاویر را تماشا کنید و در حقیقت دامنه این دوربین‌ها بی‌نهایت است. همچنین در این نوع دوربین‌ها وضوح و کیفیت همواره حفظ می‌شود. 

کلام پایانی

دوربین‌ مداربسته وای فای مکملی عالی برای سیستم امنیتی خانه و اداره شما و همچنین یک دستیار عالی برای نظارت بر نوزاد دلبند شماست. این دوربین‌ها بدون توجه به اینکه شما کجای دنیا هستید، می‌توانند دسترسی 7/24 به خانه و اداره‌تان برای شما فراهم کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت دوربین wifi برایتون و موجودی کالا از طریق شماره 02174856 با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

برای در میان گذاشتن دیدگاه خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید.