تکامل استانداردهای ONVIF

D
پویش رایان داتیس
مطالعه حدود 0 دقیقه
67 0
تکامل استانداردهای ONVIF

Onvif یک پروتکل استاندارد صنعتی در سراسر جهان است که در ارتباطات بین دوربین‌های تحت شبکه مورداستفاده قرار می‌گیرد. onvif کار خود را با گروه کوچکی از تولیدکنندگان در سال 2008 آغاز کرد و طی این سال ها تغییرات چندانی نداشته است ، اما صنعت امنیت و موارد استفاده از این صنعت مطمئناً تکامل یافته اند و ONVIF همراه با آن پیشرفت کرده است. امروزه بیش از 20000 محصول امنیتی IP با پروفایل های ONVIF مطابقت دارند که توسط بیش از 500 تولید کننده ارائه شده اند. علاوه بر این پروفایل های ONVIF برای کنترل ویدئو و توسط کمیسیون بین المللی برق (IEC) که یکی از تأثیرگذارترین سازمانهای استاندارد جهان است به تصویب رسیده است. با این حال مانند سایر استانداردها Onvif به تدریج تکامل و توسعه یافته استفاده و پذیرش آن نیز توسعه یافته است. با گذشت زمان و با پیشرفت مداوم صنعت کنترل امنیت Onvif دامنه پروفایل ها و قابلیت همکاری خود را برای برآوردن تقاضای بازار گسترش داده است.

شروع با یک پایه محکم

سازمان های تعیین کننده استاندارد، اغلب در ابتدا برای ایجاد نوعی معیار خاص در یک صنعت تأسیس شده اند. Onvif به دنبال این بود که آزادی عمل بیشتری به انتخاب کنندگان ارائه دهد تا نصب کنندگان و کاربران نهایی بتوانند محصولات قابل تعامل از انواع مختلف برند ها را انتخاب کنند. بنیانگذاران Onvif امیدوار بودند که با ایجاد یک استاندارد رابط اولیه، توسعه محصول را برای تولیدکنندگان ساده کرده و توسعه دهندگان را قادر سازند تا منابع خود را به نوآوری در محصولات و فناوری اختصاص دهند، نه به ایجاد API های متعدد برای ادغام ساده بین محصولات.

اساس همکاری با Onvif در پروفایل های مختلف آن نهفته است. مفهوم پروفایل گروهی از ویژگی های فردی و ویژگی های اجرایی را به صورت واحد تعریف می کند. اولین مورد، پروفایل S بود. در سال 2011 پس از دو سال توسعه منتشر شد. در سال 2010، Onvif دامنه فعالیت خود را شامل ادغام ویدئو و کنترل دسترسی کرد. Onvif همچنان از مفهوم Profile برای توسعه و انتشار شش پروفایل دیگر استفاده کرده است . از جمله Profile G برای ضبط و ذخیره ویدئو. پروفایل C برای کنترل دسترسی فیزیکی ؛ پروفایل Q برای بهبود عملکرد ؛ پروفایل A برای پیکربندی و کنترل دسترسی گسترده تر، پروفایل T برای پخش ویدئو پیشرفته، پروفایل D برای لوازم جانبی کنترل دسترسی و پروفایل M برای فراداده ها و تجزیه و تحلیل برنامه های هوشمند.

اهمیت همکاری بین استانداردها

نهادهای تعیین کننده استاندارد و استانداردهایی که ایجاد می کنند نمی توانند مستقل عمل کنند. Onvif تعدادی از استانداردهای شبکه پذیرفته شده مانندHTML ، XML ،IPv6 ،SOAP و خدمات وب را در مشخصات خود گنجانده است تا یک زبان مشترک برای دستگاه ها و سیستم های امنیتی برای برقراری ارتباط با یکدیگر ایجاد کند. استفاده از این استانداردهای موجود ، Onvif را قادر ساخته است تا از قدرت توسعه جمعی  نهادهای استانداردسازی دیگر استفاده کند - همگی برای بهبود مستمر پروتکل ها به نفع کل صنعت تلاش می کنند. Onvif همچنین توسعه منابع باز را در پلت فرم GitHub پذیرفته است که توسعه پروفایل را ساده کرده و کل این صنعت را به طور گسترده دعوت کرده است تا در بهبود مستمر پروفایل های Onvif همکاری کنند.

پروفایل های Onvif

پروفایل های Onvif تشخیص نحوه سازگاری دستگاه ها و سرویس گیرندگان Onvif با یکدیگر را آسان می کند. یک پروفایل Onvif دارای مجموعه ای از ویژگی های ثابت است که باید توسط دستگاه و سرویس گیرنده پشتیبانی شود. به عنوان مثال ، دستگاهی که مطابق پروفایل S است با دستگاهی کار می کند که با پروفایل S مطابقت دارد. همچنین ویژگی های مشروط وجود دارد که ویژگی هایی هستند که باید توسط یک دستگاه Onvif یا سرویس گیرنده Onvif پیاده سازی شوند.

دستگاه ها می توانند بیش از یک پروفایل Onvif را پشتیبانی کنند. به عنوان مثال ، یک دوربین تحت شبکه با ذخیره سازی محلی می تواند با پروفایل S و G مطابقت داشته باشد.

مطابقت با پروفایل تنها راهی است که سازگاری بین محصولات Onvif را تضمین می کند. بنابراین فقط محصولات ثبت شده مطابق با پروفایل های Onvif در نظر گرفته می شوند.

سیستم های کنترل دسترسی می توانند از پروفایل A ، C ، D و M. استفاده کنند سیستم های ویدئویی می توانند از D ، G ، M ، Q ، S و T استفاده کنند.

برای اطمینان از قابلیت همکاری موثر محصولات امنیتی فیزیکی مبتنی بر IP پروفایل Onvif، استانداردهای پیشرفته امنیت سایبری را ارائه می دهد.

پروفایل های Onvif تشخیص نحوه سازگاری دستگاه ها و سرویس گیرندگان Onvif با یکدیگر را آسان می کند. یک پروفایل Onvif دارای مجموعه ای از ویژگی های ثابت است که باید توسط دستگاه و سرویس گیرنده پشتیبانی شود. به عنوان مثال دستگاهی که مطابق پروفایل S است با دستگاهی کار می کند که با پروفایل S مطابقت دارد. همچنین ویژگی های مشروط وجود دارد که ویژگی هایی هستند که باید توسط یک دستگاه Onvif یا سرویس گیرنده Onvif پیاده سازی شوند.

دستگاه ها می توانند بیش از یک پروفایل Onvif را پشتیبانی کنند. به عنوان مثال ، یک دوربین تحت شبکه با ذخیره سازی محلی می تواند با پروفایل S و G مطابقت داشته باشد.

مطابقت با پروفایل تنها راهی است که سازگاری بین محصولات Onvif را تضمین می کند. بنابراین ، فقط محصولات ثبت شده مطابق با پروفایل های Onvif در نظر گرفته می شوند.

سیستم های کنترل دسترسی می توانند از پروفایل A ، C ، D و M. استفاده کنند سیستم های ویدئویی می توانند از D ، G ، M ، Q ، S و T استفاده کنند.

برای اطمینان از قابلیت همکاری موثر محصولات امنیتی فیزیکی مبتنی بر IP ، پروفایل Onvif، استانداردهای پیشرفته امنیت سایبری را ارائه می دهد.

مطابق سازی محصولات خود با Onvif به محصولات شما کمک می کند تا در بازار مورد قبول واقع شوند و به شما امکان دسترسی به پروژه ها را می دهد، در نتیجه به شما در افزایش فروش کمک می کند.

برای توسعه دهندگان نرم افزار، پیاده سازی مشخصات Onvif به جای رابط های مختلف و مخصوص نام های تجاری، می تواند زمان را برای تمرکز بر توسعه راه حل های نوآورانه آزاد کند.

برای اینکه محصول شما مطابق Onvif باشد ، باید عضو Onvif باشید و محصول باید حداقل از یک پروفایل Onvif پشتیبانی کند.

به عنوان یک عضو Onvif می توانید با عضویت در جامعه رو به رشد IP قابلیت همکاری و مشارکت ایجاد کنید. Onvif در حال حاضر توسط اکثریت بزرگترین شرکت های ویدیویی شبکه پشتیبانی می شود.

Onvif یک سازمان غیردولتی است که برای همه شرکت ها و گروه های علاقه مند که مایل به مشارکت در استانداردسازی جهانی رابط ها برای محصولات امنیت فیزیکی مبتنی بر IP هستند ، باز است.

مزایای Onvif برای سیستم های یکپارچه کننده/مشخص کننده سیستم

• انتخاب محصول بیشتر

• قابلیت همکاری تضمین شده

• ادغام راحت تر

محصولات منطبق با Onvif به شما امکان می دهند یک سیستم انعطاف پذیر ، مقرون به صرفه و مقاوم را برای آینده ایجاد کنید. Onvif به شما امکان می دهد محصولات بهینه را از فروشندگان مختلف انتخاب کنید.

محصولات منطبق با سیستم شما این امکان را دارند که از قابلیت همکاری خود اطمینان داشته باشند و ادغام محصولات در برند های مختلف را آسان تر می کند.

مزایای Onvif برای کاربران نهایی

• انعطاف پذیری بیشتر

• افزایش انتخاب محصول

Onvif به شما انعطاف پذیری می دهد تا محصولات مورد نیاز خود را بدون نیاز به یک برند خاص انتخاب کنید. به عنوان مثال یک نرم افزار مدیریت ویدئو مطابق Onvif ، به شما امکان می دهد دستگاه های سازگار با Onvif را از سازندگان سخت افزار مختلف ادغام کنید. با نرم افزاری که از رابط های برنامه نویسی Onvif و برنامه های کاربردی اختصاصی (API) پشتیبانی می کند، می توانید همزمان از رابط های Onvif برای عملکردهای خاص و API اختصاصی برای سایر ویژگی ها به طور همزمان استفاده کنید. داشتن محصولات منطبق با Onvif مانند داشتن بیمه نامه ای است که سیستم شما را برای سرمایه گذاری مطمئن تر در آینده اثبات می کند.

برای در میان گذاشتن دیدگاه خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید.