دوربین IP برایتون و جدیدترین مدل های آن

D
پویش رایان داتیس
مطالعه حدود 0 دقیقه
1 0
دوربین IP برایتون و جدیدترین مدل های آن

دوربین IP چیست؟

دوربین IP یا دوربین تحت شبکه، سیستمی است که در آن انتقال اطلاعات بر مبنای پروتکل‌های اینترنت انجام می‌شود، ضمن اینکه IP مخفف عبارت Internet Protocol است. این دوربین‌ها اولین بار در سال 1996 و توسط شرکت Axis معرفی شدند. 

دوربین‌های IP دارای قابلیت اتصال به شبکه هستند و به این ترتیب شما می‌توانید با استفاده از تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی به راحتی تصاویر دوربین‎‌های مداربسته را به صورت آنلاین و لحظه‌ای در اختیار داشته باشید. 

دوربین IP نوعی کامپیوتر کوچک محسوب می‌شود. این نوع دوربین‌ پس از دریافت داده‌های تصاویر از حسگر، آن‌ها را به داده‌های دیجیتال تبدیل کرده و مطابق پروتکل‌های اینترنت به شبکه ارسال می‌کند. 

انواع دوربین IP عبارتند از: 

  • دوربین تحت شبکه دام (Dome)
  • دوربین تحت شبکه اسپیددام (Speed Dome)
  • دوربین تحت شبکه بولت (Bullet)

مزایای دوربین IP

نصب دوربین‌های تحت شبکه IP مزایایی به همراه دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. 

رزولوشن بالای تصویر

 کیفیت تصاویر دوربین‌های IP نسبت به دوربین‌های آنالوگ خیلی بهتر است و به کمک این دوربین‌ها می‌توانید با زوم کردن، تصاویر را با دقت و وضوح بیشتری مشاهده کنید. 

نصب آسان

دوربین IP از طریق تنها یک کابل به شبکه متصل می‌شود که این کابل هم برق دوربین را تامین می‌کند و هم داده‌ها را منتقل می‌کند. دوربین‌های آنالوگ برای عملکرد به دو کابل نیاز دارند، کابلی برای انتقال داده‌ها و همچنین کابلی برای تامین برق دوربین. 

کنترل از راه دور

در زمان استفاده از دوربین IP، با اتصال به اینترنت در هر جای دنیا که باشید می‌توانید به داده‌های دوربین خود دسترسی داشته باشید و در نتیجه امکان کنترل از راه دور را خواهید داشت. 

بنابراین اگر دوربین IP نصب داشته باشید، در سفرهای طولانی نگرانی نسبت به منزل و محل کار خود نخواهید داشت و با استفاده از برنامه نصب شده روی تلفن همراه می‌توانید به تصاویر دوربین خود دسترسی داشته باشید. 

کارآمدی بیشتر

بسیاری از دوربین‌‌های مداربسته آی پی از موشن دیتکشن Motion Detection یا تشخیص حرکت و ضبط و پخش صدا پشتیبانی می‌کنند. دوربین‌های مدار‌بسته IP با الگوریتم‌های هوشمندانه‌ای ساخته‌ شده‌اند که اطلاعاتی مانند تعداد کل افرادی که در یک فروشگاه تردد می‌کنند (Count People) را ارائه می‌دهد.

انتقال تصویر بدون مشکل

از آنجایی که در دوربین آی پی از کابل شبکه استفاده می‌شود، انتقال تصویر بدون نویز و  به درستی انجام می‌شود.

جدیدترین دوربین IP برایتون

در جدول زیر جدیدترین دوربین‌های IP برایتون را معرفی می‌کنیم. در این جدول ویژگی‎‌های دوربین‌های IP به اختصار بیان شده‌اند و در ادامه توضیحات کاملتری در مورد این دوربین‌ها ارائه می‌شود، با ما همراه باشید.

 

مدل دوربینلنز (مگاپیکسل)F Numberفرمت فشرده‌سازیدرجه حفاظتنوع دوربین و جنس بدنه
 IPC614557B1A-TMU5 H265+IP67 بولت - بدنه فلزی
IPC614557B1A-TML5 H265+IP67 بولت - بدنه فلزی
IPC714557B49B-MCR16 F1.6 3.6m51.6H265+IP67بولت – بدنه فلزی
IPC714557B49B-MR16 F1.6 2.8mm51.6H265+IP67بولت – بدنه فلزی
IPC714557T9AR-MR16 F1.6 2.8mm51.6H265+IP67

دام 

بدنه Metal & ABS

IPC716261B49B-MCR16 F1.6 3.6m21.6H265+IP67بولت – بدنه فلزی
IPC716261B49B-M F2.0 2.8mm22.0H265+IP67بولت – بدنه فلزی
IPC716261T9AR-M F2.0 2.8mm22.0H265+IP67

دام

 بدنه Metal & ABS

 

و حالا این مدل‌ها را با جزئیات بیشتر معرفی می‌کنیم و برخی مفاهیم جدول را توضیح خواهیم داد. 

 

دوربین مداربسته مدل IPC614557B1A-TMU

 

این محصول یکی از جدیدترین دوربین‌های IP در بازار نظارت تصویری است. این محصول شرکت داتیس یک دوربین بولت 5 مگاپیکسلی دارای CPU 14 و میکروفون داخلی است. 

دوربین تحت شبکه مدل IPC614557B1A-TMU اولین دوربین Dual light برایتون است؛ Dual light یعنی محصول به طور همزمان هم دو چراغ وارم لایت و هم دو چراغ SMD LED دارد. این امر باعث می‌شود دوربین در حالت عادی دارای دید در شب سیاه و سفید باشد و به محض بروز حرکت در مقابل دوربین دید در شب به حالت رنگی در می‌آید. نکته جالب در مورد این محصول این است که به دلیل استفاده از چراغ SMD LED خاصیت بازدارندگی دوربین استروب لایت را نیز دارد. این دوربین اولین محصول dual light  برایتون است. 

این دوربین  دارای SD card است که تا 128 گیگابایت ظرفیت دارد، فاصله کانونی آن 3.6 میلیمتر و درجه حفاظت آن IP67 است. سایر نکات جالب مربوط به این محصول مدرن عبارتند از: 

  • مجهز به فناوری WDR
  • مجهز به 3D DNR
  • دارای سنسور 1 به 2.7
  • یک محصول triple stream

همچنین محصول نامبرده از تمام عملکردهای هوشمند پشتیبانی می‌کند، این عملکردهای هوشمند عبارتند از: 

  • Line Crossing
  • Area Intrusion
  • Region entrance
  • Region exiting
  • object missing

علاوه بر تمام این موارد مجهز به تشخیص چهره و ویژگی Smart Motion Detection بر اساس فیلتر انسان و خودرو است. 

دوربین مداربسته تحت شبکه مدل IPC614557B1A-TML

این دوربین هم یکی دیگر از جدیدترین محصولات برایتون است. محصول یک دوربین 5 مگاپیکسلی و دارای SD Card و میکروفون داخلی است. جنس بدنه آن تمام فلز و درجه حفاظت آن IP67 است. مسئله مهم دیگر در مورد این محصول استروب لایت بودن آن است. یا خرید این محصول صاحب یک دوربین استروب لایت و IP خواهید شد. 

قاصله کانونی آن 2.8 میلیمتر است و تمام گزینه‌های هوشمند نام برده در دوربین قبلی را داراست، علاوه بر آنها دارای تشخیص چهره و ویژگی smart motion detection براساس تفکیک انسان و خودرو نیز می‌باشد. این محصول یک دوربین triple stream است. 

دوربین IP برایتون مدل IPC714557B49B-MCR16F1.6 3.6mm

این دوربین IP از نوع بولت 5 مگاپیکسلی است و F Number آن 1.6 می‌باشد. فرمت فشرده سازی در این مدل  دوربین H265+ است که نسل جدید الگوریتم کدگذاری ویدئویی است؛ این استاندارد فشرده‌سازی در کاهش حجم ویدئوهای دوربین‎‌های مداربسته بسیار موثر است. 

دوربین IP برایتون مدل IPC714557B49B-MCR16 F1.6 3.6mm یک دوربین بدنه فلزی و فول کالر Full Color است که به فناوری وارم لایت Warm Light مجهز است، این فناوری دستگاه را به یک دوربین دید در شب کامل مبدل می‌سازد. این مدل دوربین، اولین دوربین IP مجهز به فناوری فول کالر است که وارد بازار سیستم‌های نظارت تصویری می‌شود. 

این محصول دارای میکروفن داخلی است که امکان ضبط صدا را برای شما فراهم می‌آورد. درجه حفاظت دستگاه IP67 است، به این معنا که دوربین در برابر گرد و غبار کاملا محافظت شده است و همچنین تحمل غوطه‌ور شدن در آب تا عمق 1.5 متری و به مدت 30 دقیقه را دارد. 

مورد دیگری که این مدل دوربین مداربسته تحت شبکه را از سایر دوربین‌های مشابه متمایز می‌سازد، فناوری WDR است که به وضوح بیشتر تصویر کمک می‌کند (در ادامه فناوری WDR توضیح داده خواهد شد).

دوربین تحت شبکه برایتون مدل IPC714557B49B-MR16 F1.6 2.8mm

این مدل دوربین 5 مگاپیکسل و با نسبت کانونی 1.6 می‌باشد. فرمت فشرده‌سازی در آن H265+ است که در کاهش حجم تصاویر و ویدئوها، نسبت به سایر فرمت‌های فشرده‌سازی بسیار مؤثر عمل می‌کند. 

دوربین تحت شبکه برایتون مدل IPC714557B49B-MR16 F1.6 2.8mm یک دوربین بولت دارای بدنه فلزی است که به میکروفن داخلی مجهز است و امکان ضبط صدا را فراهم می‌کند. درجه حفاظت این دوربین نیز IP67 است و مجهز به فناوری WDR می‌باشد و دارای چراغ مادون قرمز است.

دوربین برایتون مدل IPC714557T9AR-MR16 F1.6 2.8mm

این دوربین هم مانند دو مدل دیگر دوربین‌های IP برایتون که تا اینجا معرفی شدند، دارای نسبت کانونی 1.6 و لنز 5 مگاپیکسل و فرمت فشرده سازی H265+ است. 

دوربین مداربسته IP برایتون مدل IPC714557T9AR-MR16 F1.6 2.8mm یک دوربین دام (Dome) با بدنه از جنس ترکیب Metal و ABS و مجهز به فناوری WDR است.

دوربین مداربسته برایتون مدل IPC716261B49B-MCR16 F1.6 3.6mm

این مدل دوربین IP یک دوربین 2 مگاپیکسلی از نوع بولت است. نسبت کانونی این محصول 1.6 و دارای بدنه فلزی است. این دوربین IP برایتون نیز دارای میکروفن داخلی است و به فناوری Warm Light مجهز است و به این ترتیب یک دوربین IP دید در شب رنگی است که آن را نسبت به سایر مدل‌ها متمایز می‌سازد. 

مانند سایر مدل‌های IP، فرمت فشرده‌سازی و درجه حفاظت در این دوربین به ترتیب H265+ و IP67 هستند و همچنین فناوری DWDR در این مدل به کار رفته است (فناوری DWDR نیز در ادامه توضیح داده خواهد شد). 

دوربین آی پی برایتون مدل IPC716261B49B-M F2.0 2.8mm

این دوربین نیز 2 مگاپیکسلی است که F Number در آن 2 است، شکل ظاهری آن از نوع بولت و دارای بدنه فلزی است. دوربین IP مدل IPC716261B49B-M F2.0 2.8mm دارای میکروفن داخلی است و درجه حفاظت و فرمت فشرده سازی آن مانند سایر مدل‎‌های IP است که پیش از این معرفی شدند (به ترتیب IP67 و H265+). فناوری DWDR یکی دیگر از فناوری‌های به کار رفته در این مدل است.

دوربین برایتون مدل IPC716261T9AR-M F2.0 2.8mm

دوربین مداربسته برایتون در این مدل دارای لنز 2 مگاپیکسل و نسبت کانونی 2 است. شکل ظاهری آن از نوع دام و جنس بدنه آن ترکیبی از فلز و ABS است. 

دوربین IP برایتون مدل IPC716261T9AR-M F2.0 2.8mm مجهز به تکنولوژی DWDR است که به بهبود کیفیت تصاویر در نور کمک می‌کند، دارای میکروفن داخلی است و درجه حفاظت و فرمت فشرده سازی آن نیز مشابه سایر مدل‌های IP معرفی شده در این صفحه است. 

در ویدئوی زیر نگاهی کوتاه به تمام دوربین‌های IP برایتون داریم. ویدئو را مشاهده کنید و اگر پرسشی در مورد دوربینها دارید با کارشناسان ما در تماس باشید. 

فناوری WDR و DWDR یعنی چه؟

 WDR مخفف عبارت Wide Dynamic Range و به معنای محدوده گستره دینامیکی است. این فناوری در دوربین‌های مدار بسته برای فیلتر کردن نورهای مزاحم استفاده می‌شود، در نتیجه تصاویر با وضوح و کیفیت بالاتر نماش داده می‌شوند. با وجود فناوری WDR، اگر دوربین مدار بسته در محیطی با اشعه‌های نور زیاد نصب شود، تصاویر به درستی پردازش شده و تصویر نهایی تصویری تیره و تار نخواهد بود.

DWDR مخفف عبارت Digital Wide Dynamic Range است و همان محدوده گستره دینامیکی به صورت دیجیتال است. به عبارت دیگر پردازش تصاویر در DWDR به کمک نرم‌افزار انجام می‌شود.  

نکته: نسبت کانونی یا F-number مشخص کننده‌ی میزان باز شدن دیافراگم است که نسبت به اندازه‌ی فاصله‌ی کانونی لنز بیان شده است.

تمام دوربین‌های IP برایتون مجهز به SMD based on human یا Smart Motion Detection based on human  هستند، یعنی دوربین قادر به شناسایی و تشخیص حرکت انسان نسبت به سایر اجسام و موجودات است. همچنین دوربین‌های تحت شبکه برایتون دارای قابلیت Smart Motion Detection based on Vehicle هستند، به این معنا که قادر به تشخیص حرکت خودرو هم هستند. 

 دوربین‌های IP برایتون هوشمندسازی شده‌اند و سایر قابلیت‌هایی که در آنها به کار رفته به شرح زیر هستند: 

  • Region Entrance: خطی مشخص می‌شود و هر شخصی از این خط عبور کند، به‌عنوان تهدید شناخته شده و باعث فعال شدن هشدار دوربین خواهد شد.
     
  • Area Intrusion: منطقه‌ای از پیش تعریف شده و هرگونه ورود غیرمجاز به منطقه‌ی تعریف شده توسط دوربین کنترل می‌شود. با استفاده از این فناوری می‌توان از مناطق حیاتی و مهم به راحتی محافظت کرد.
     
  • Region Exit: منطقه‌ای از پیش تعریف شده و هرگونه خروج از منطقه‌ی تعریف شده توسط دوربین کنترل می‌شود.
     
  • Fast Moving: حرکت سریع و ناگهانی در مقابل دوربین باعث فعال شدن هشدار می‌شود. 

کلام آخر

هر یک از دوربین‌های معرفی شده در نوع خود کامل و منحصر به‌فرد هستند و برخی از مدل‌ها آپشن‌ها و فناوری‌های بیشتری دارند، اینکه کدام دوربین را انتخاب کنید به نیاز و هدف شما بستگی دارد. شاید دوربین را در شرایطی نصب کنید که به فناوری دید در شب نیاز داشته باشید و یا بالعکس، فول کالر بودن دوربین ضرورتی برای شما نداشته باشد. توصیه می‌کنیم برای انتخاب گزینه بهتر و خرید دوربین IP با کارشناسان ما در تماس باشید. 

برای در میان گذاشتن دیدگاه خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید.