کاربرد مانیتور صنعتی در دوربین مداربسته

D
پویش رایان داتیس
مطالعه حدود 0 دقیقه
63 0
کاربرد مانیتور صنعتی در دوربین مداربسته
راهنمای مطالعه
کاربرد مانیتورهای خانگی و معمولی در دوربین مداربسته
ویژگی‌های مانیتورهای صنعتی
تفاوت ویدئو وال و مانیتورهای صنعتی

در زمان تجهیز اتاق‌های مانیتورینگ و سیستم نظارت تصویری، نوع و اندازه مانیتورهای در نظر گرفته شده اهمیت بسیار بالایی دارند. دلیل این اهمیت این است که مانیتورهای نظارت تصویری نیاز به کارکرد طولانی مدت بدون خاموشی دارند از طرفی به دلیل زیاد بودن تعداد دوربین‌ها, نمایش تصویر آنها در یک مانیتور کوچک عملا ممکن نیست.

انواع مانیتور در دوربین مداربسته 

معمولا افرادی که دانش فنی کامل نسبت به نصب دوربین و مانیتور ندارند، در انتخاب مانیتور مناسب دچار مشکل می‌شوند ولی به طور کلی دو نوع مانیتور در دوربین مداربسته استفاده می‌شود.

  1. مانیتورهای خانگی یا معمولی
  2. مانیتورهای صنعتی

در ادامه به شرح و تفصیل هر کدام از این مانیتورها می‌پردازیم. به شما پیشنهاد می کنیم حتما روی دکمه زیر کلیک کرده و مطلب زیر را مطالعه کنید.

کاربرد مانیتورهای خانگی و معمولی در دوربین مداربسته

کاربرد مانیتورهای خانگی و معمولی در دوربین مداربسته

این مانیتورها برای مصارف خانگی و روزمره طراحی شده‌اند و به طور معمول ابعاد کوچک و کیفیت پایینی برای استفاده در اتاق مانیتورینگ دارند. همچنین طول عمر کمتری که دارند آنها را برای استفاده در سیستم‌های نظارت تصویری، به گزینه نامناسبی تبدیل می‌کند. ولی به دلیل قیمت پایین آنها، افراد غیر مطلع را ترغیب به استفاده از این مانیتور برای اتاق مانیتورینگ میکند.

کاربرد مانیتور صنعتی در دوربین مداربسته

  در مقابل مانیتورهای صنعتی با سایزهای بزرگ‌تر، کیفیت بالا و طول عمر مفید 3 تا 4 برابر بیشتر , که این طول عمر در صورت کارکرد 24 ساعته در 365 روز سال است، بهترین انتخاب برای مانیتورینگ دوربین مداربسته می‌باشند. همچنین ورودی‌های متنوع و متعدد باعث سهولت در اتصال دستگاه‌های نظارت تصویری مانند NVR و UVR به مانیتور می‌شوند.

تفاوت کاربرد مانیتور صنعتی در دوربین مداربسته با کاربرد مانیتور خانگی

به طور کلی مانیتورهای صنعتی از لحاظ ظاهری، تفاوت خاصی با مانیتورهای عادی ندارند. مانیتورهای صنعتی به دلیل مزایایی که ذکر گردید در محیط‌های صنعتی و تخصصی مانند نظارت تصویری کاربرد به مراتب بهتری را نسبت به مانیتورهای خانگی ارائه می‌دهند و در مجموع در کنار یک دستگاه NVR یا UVR برای ذخیره یا نمایش زنده تصاویر دوربین‌ها به یک مانیتور مناسب نیز احتیاج می‌باشد.

مانیتور‌های صنعتی از تکنولوژی‌های پیشرفته LED تولید می‌شوند و در صنایع گوناگون کاربرد زیادی دارند. مانیتورهای صنعتی به دلیل ویژگی‌های بیشتر نسبت به مانیتورهای خانگی مانند طول عمر بیشتر، کنتراست بالا‌تر و .... طبعا قیمت بیشتری دارند به همین دلیل افرادی که شناختی از مانیتور صنعتی ندارند در هنگام خرید مانیتور ارزان‌تر را انتخاب می‌کنند.

ویژگی‌های مانیتورهای صنعتی

ویژگی‌های مانیتورهای صنعتی

کاربرد مانیتورهای صنعتی در دوربین مداربسته به دلیل ویژگی‌هایی که به صورت کلی شامل موارد زیر می‌باشند، می‌توانند تجربه‌ای منحصر به فرد را برای شما به ارمغان بیاورند.

طول عمر بالا

پورت‌های خروجی و ورودی

پنل صنعتی

ساختار بدنه

استانداردهای حفاظتی

و .....

در ادامه هر کدام از این موارد را به اختصار خدمتتان شرح می‌دهیم.

1- طول عمر بالا در کاربرد مانیتور صنعتی در دوربین مداربسته

 مانیتورهای صنعتی به دلیل استفاده از برد و پنل صنعتی طول عمر مفید بسیار بالایی دارند و همچنین میتوان به صورت شبانه روزی و 7 روز هفته از آنها استقاده کرد و با این وجود طول عمری معادل 30000 ساعت دارند ولی در مقابل مانیتورهای خانگی و عادی برای استفاده روزی 5 تا 8 ساعت طراحی شده اند و در صورت رعایت این موضوع تنها 10 تا 15 هزار ساعت عمر خواهند کرد و این نشان دهنده عمر 3 تا 4 برابر بیشتر مانیتورهای صنعتی است که این طول عمر یکی از دلایل قیمت بیشتر مانیتورهای صنعتی نسبت به مانیتورهای عادی می‌باشد.

2- پورت های خروجی و ورودی مانیتورهای صنعتی

  مانیتورهای صنعتی پورت‌های خروجی و ورودی با فرمت‌های مختلف پشتیبانی می‌کنند. تنوع و تعداد این پورت‌ها باعث می‌شود تا بتوان انواع دستگاه‌ها با فرمت‌های مختلف را به سادگی به مانیتور متصل کرد.

3- پنل صنعتی مانیتورهای صنعتی

 بهترین پنل برای مانیتورهای صنعتی، پنل IPS ال جی است. این پنل دارای مقاومت بالایی در برابر ضربه می‌باشد. این پنل ویژگی‌های خاصی برای دوربین مداربسته دارد که یکی از این ویژگی‌ها عدم تصویر ماندگی یا Shadow Picture است.  این اتفاق در زمانی که مدت طولانی یک تصویر ثابت و بدون تغییر نمایش داده شود بروز می‌کند و در نقاطی که تصویر ثابت بوده پس از خاموش کردن یا تغییر تصویر یک هاله یا شبحی از نور ایجاد می شود که در طولانی مدت ماندگار خواهد شد. پنل IPS ال‌جی به دلیل تنظیمات خاصی که دارد از این اتفاق جلوگیری می‌کند. همچنین، نرخ تازه سازی و زمان پاسخگویی در این مانیتورها به مراتب از مانیتور عادی بالاتر است که به هر چه بهتر شدن تصویر کمک زیادی می‌کند.

4- ساختار بدنه مانیتورهای صنعتی

مانیتورهای صنعتی برای هر چه بیشتر شدن کارایی و استحکام از قاب و بدنه فلزی ساخته می‌شوند تا در محیط‌های مختلف قابلیت بالایی از خودشان نشان دهند. این در صورتی است که مانیتورهای خانگی یا عادی قابی پلاستیکی دارند که به مراتب از مانیتورهای صنعتی ضعیف‌تر است. همچنین به دلیل فلزی بودن بدنه و قاب مانیتورهای صنعتی، قابلیت نصب بر روی دیوار در این مانیتورها وجود دارد.

5- استاندارد های حفاظتی در مانیتورهای صنعتی

مانیتورهای صنعتی در محیط‌هایی استفاده می‌شوند که از نظر شرایط محیطی و آب و هوا متفاوت از محیط‌های خانگی و اداری هستند و به همین دلیل باید در مقابل رطوبت و گرد و خاک عایق باشد. مانیتورهای صنعتی بر خلاف مانیتورهای عادی در کنار قاب فلزی از آب‌بندی خوبی برخوردار هستند و استانداردهای حفاظتی را کسب می‌کنند. این مانیتورها را میتوان با استانداردهای بالایی مانند IP66 تولید کرد تا در تمام شرایط محیطی عایق بوده و قابل استفاده باشند.

تفاوت ویدئو وال و مانیتورهای صنعتی

تفاوت ویدئو وال و مانیتورهای صنعتی

در بسیاری از سازمان‌های بزرگ برای انجام امور مانیتورینگ و تحت پوشش قرار دادن کل سازمان از ویدیو وال استفاده می‌کنند. ویدیو وال مدل خاصی از مانیتورهای صنعتی می‌باشد که قابلیت چیدمان در کنار یکدیگر به صورت موزاییکی و ایجاد تصویر یکپارچه را دارد. با وجود این که در کارکرد بسیار به هم نزدیک هستند، تفاوت‌های خاصی بین این دو مانیتور وجود دارد که در هنگام انتخاب مانیتور مناسب باید آن را در نظر گرفت.

اولین تفاوت، قاب این دو مانیتور است. مانیتورهای صنعتی معمولا قاب پهن‌تری نسبت به ویدئو وال‌ها دارند. مانتیورهای صنعتی قابی در حدود 3 تا 5 سانتی متری دارند ولی ویدیو وال قاب بسیار نازک‌تری دارند که تنها 0.88 تا 3.5 میلی‌متر است. این تفاوت باعث شده تا مانیتورهای صنعتی به صورت تکی یا جدا از هم استفاده شوند ولی ویدیو وال‌ها را به صورت چند‌تایی و در کنار یکدیگر استفاده  می‌کنند تا تصویر یک‌پارچه و بزرگ را نمایش دهند.

دومین تفاوت، توانایی اتصال یا Chain کردن چند مانیتور ویدیو وال بدون نیاز به دستگاه خاصی است که این ویژگی در مانیتورهای صنعتی وجود ندارد.

تفاوت بعدی قابلیت مدیریت تصویر ویدیو وال با استفاده از کنترلر است. کنترلر تعدادی ورودی دارد و دریافت روی ویدیو وال با سایز و موقعیت دلخواه نمایش می‌دهد. این ویژگی برای زمانی که قصد نمایش چند ورودی به صورت هم‌زمان را داشته باشم کاربرد دارد.

تفاوت آخر در بحث قیمت است. قیمت ویدیو وال‌ها با توجه به تفاوت‌هایی که ذکر شد بالاتر است و بیشتر برای اتاق‌های کنفرانس و استدیوهای تلویزیونی کاربرد دارد.

در پایان شما می توانید برخی از پروژه های انجام شده با پنتوس را در این صفحه مشاهده نمایید. 

سخن آخر در مورد کاربرد مانیتور صنعتی در دوربین مداربسته

با توجه به مطالبی که خدمت شما همراهان در خصوص کاربرد مانیتور صنعتی در دوربین مداربسته ارائه نمودیم، بهترین روشی که برای مانیتوریگ و دریافت تصاویر دوربین مداربسته می‌توانید استفاده نمائید بسته به فضا و محیطی که در اختیار دارید متفاوت است. در بسیاری از پروژه‌های کوچک می‌توان از مانیتورهای خانگی و معمولی نیز برای دریافت تصاویر دوربین مدار بسته استفاده نمود ولی برای پروژه های بزرگ مخصوصا در سازمان‌هایی که نیاز است به صورت همزمان کل محیط را زیر نظر داشت، بهتر است که از مانیتورهای صنعتی استفاده نمود. شرکت پویش رایان داتیس در خط تولید خود تولید مانیتورهای صنعتی و ویدئو وال را تحت عنوان برند پنتوس در کنار تجهیزات مداربسته برایتون تولید می‌نماید و به بازار عرضه می‌نماید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام برای خرید حتما با کارشناسان خبره ما صحبت نمائید و اطلاعات کاملی را در این خصوص دریافت کنید. 

برای در میان گذاشتن دیدگاه خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید.