ردیابی حرکت (Motion Tracking)

D
پویش رایان داتیس
مطالعه حدود 0 دقیقه
60 0
ردیابی حرکت (Motion Tracking)

شرکت پویش رایان داتیس، در سری جدید دوربین های وای فای IOT خود، دوربین IOT2112P8M را تولید، معرفی و روانه بازار کرده است. دوربینی که  قابلیت‌های جدیدی دارد. این دوربین مانند دوربین IOT7832P3 پورت شبکه دارد و علاوه بر آن از قابلیت ویژه  Motion Tracking یا ردیابی حرکت نیز پشتیبانی می‌کند.

نحوه عملکرد ردیابی حرکت دوربین وای فای

سیستم ردیابی حرکت همانند تشخیص حرکت عمل می‌کند. زیرا دوربین هر فریم را با فریم قبلی مقایسه می‌کند. اگر تعداد زیادی از پیکسل ها متفاوت باشند، دوربین حرکت را ثبت می کند. علاوه بر این، سیستم ردیابی حرکت مشخص می کند که کدام قسمت از تصویر در حال حرکت است و آن را به عنوان یک جسم ثبت می کند. سپس دوربین را حرکت می‌دهد تا آن جسم را تا زمانی که می‌تواند در زاویه دید نگه دارد (مقایسه فریم ها برای تعیین جهت حرکت).

سایر کاربردهای ردیابی حرکت دوربین بیبی کم

بازی‌های ویدیویی اغلب از ردیابی حرکت برای متحرک سازی شخصیت‌ها در بازی‌هایی مانند بیس بال، بسکتبال یا فوتبال استفاده می‌کنند. فیلم‌ها از جلوه‌های حرکتی برای ایجاد جلوه های ویژه استفاده می‌کنند. ردیابی حرکت همچنین در ردیابی ویدیویی برای مکان یابی یک جسم متحرک با استفاده از دوربین استفاده می‌شود. ردیابی ویدیویی را می توان در برنامه‌های نظارتی برای ردیابی حرکت کاربران ناشناس استفاده کرد. برای ردیابی حرکتی پیچیده، کاربر باید از وسایل یا لباس‌های تخصصی با سنسورهای تعبیه شده استفاده کند.

ردیابی حرکت نه تنها برای ردیابی حرکات انسان استفاده می‌شود بلکه می‌تواند برای ردیابی حرکات خودرو و سایر اشیاء نیز استفاده شود.

نحوه فعالسازی ردیابی حرکت | تعقیب سوژه

در این نوشته با نحوه فعالسازی این قابلیت جدید و کاربردی آشنا خواهید شد. توجه داشته باشید که برای استفاده از ویژگی Motion Tracking می‌یایست از نرم افزار جدید Briton CCTV Pro استفاده کنید.

شما می توانید با کلیک روی مقاله "راه اندازی دوربین وای فای" بصورت کامل کار با این نرم افزار را یاد بگیرید.

پس از اضافه کردن دوربین IOT2112P8M خود روی نرم افزار Briton CCTV Pro طبق تصویر روبرو عمل کنید.

نحوه فعالسازی ردیابی حرکت

پس از ورود به قسمت منوی نرم افزار > دستگاه‌ها را انتخاب کنید و وارد این بخش شوید.

منوی نرم افزار وای فای

سپس گزینه سه نقطه را لمس کنید. در منوی باز شده گزینه پیکربندی از راه دور را انتخاب کنید. 

اضافه کردن دوربین
نرم افزار briton cctv pro

در این بخش گزینه تنظیمات آلارم را انتخاب کنید و گزینه ردیابی حرکت را فعال کنید. توجه داشته باشید که تشخیص حرکت دوربین شما نیز فعال باشد

تنظیمات آلارم
تشخیص حرکت در نرم افزار

پس از انجام مراحل فوق شما می‌توانید در مقابل دوربین خود حرکت کنید و ردیابی حرکت آن را مشاهده کنید

برای در میان گذاشتن دیدگاه خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید.