دستگاه ضبط تصویر VCR

D
پویش رایان داتیس
مطالعه حدود 0 دقیقه
26 0
دستگاه ضبط تصویر VCR

دستگاه ضبط تصویر VCR یکی از قدیمی‌ترین دستگاه‌های ضبط تصاویر دوربین مداربسته است. با ورود دستگاه‌های DVR و NVR به بازار مصرف به مرور این دستگاه‌ها برکنار شدند. استفاده از این دستگاه مزایا و معایبی دارد که در ادامه به تفصیل آن می‌پردازیم.

کاربرد دستگاه ضبط تصویر VCR

اولین VCR در دهه 1960 طراحی و ساخته شد و حدودا در سال 1970 در دسترس عموم مردم قرار گرفت. این دستگاه آنالوگ تصاویری که از دوربین مداربسته دریافت می‌کند را بر یک نوار ویدئویی با ظرفیت محدود ذخیره می‌کند.

بعد از اینکه دستگاه‌های DVR به بازار عرضه شدند جایگزین دستگاه‌های VCR شدند.  امروزه نیز تعداد کاربران نادری هستند که از این نوع دستگاه برای ضبط تصاویر تجهیزات مداربسته استفاده کنید.

معایب استفاده از دستگاه ضبط تصاویر VCR

این دستگاه محدودیت‌های بسیاری داشت به همین دلیل خیلی زود از بازار مصرف کنار گذاشته شد. از جمله محدودیت‌های این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگاه‌های VCR 

·        از آنجایی که این نوع دستگاه، تصاویر تجهیزات مداربسته را بر روی یک نوار ویدئویی ضبط می‌کنند، این نوارها عمر مفید کمی دارند و پس از مدتی ضبط و پاک کردن دیگر قابل استفاده نبودند.

·        در هر نوار تنها امکان نگهداری 6 ساعت تصویر یک دوربین مداربسته با فریم زنده بود و از این نظر محدودیت بزرگی را برای کاربر ارمغان می‌آورد.

·        نگهداری از این نوع نوارها به فضای زیادی نیاز داشت و بعد از مدتی امکان آسیب دیدن و مفقود شدن این دستگاه‌ها وجود داشت و اگر در مجاورت میدان مغناطیسی قرار می‌گرفتند امکان از بین رفتن اطلاعات وجود داشت.

البته لازم به ذکر است در کنار معایبی که در این نوع دستگاه وجود دارد، هزینه پایین این نوع دستگاه جزء مزایای آن محسوب می‌شود.

دستگاه‌های ضبط تصویر DVR و NVR

در حال حاضر دستگاه‌های DVR و NVR جایگزین این دستگاه برای ضبط تصاویر دوربین مداربسته هستند و قادرند تا همزمان چند کانال را ساپورت کنند. این دستگاه‌ها براساس نیاز شما هر کدام از این دستگاه‌ها مشخصات متفاوتی دارند. شرکت داتیس در طی این چند سالی که توانسته است در زمینه تجهیزات مداربسته فعالیت نماید، همواره در حال تلاش در جهت بهبود و توسعه محصولات خود بوده و با کیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین دستگاه‌های ضبط تصویر را تحت عنوان برند برایتون تولید نموده است. 

برای در میان گذاشتن دیدگاه خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید.