تفاوت نمایشگر صنعتی با نمایشگر خانگی

D
پویش رایان داتیس
مطالعه حدود 0 دقیقه
26 0
تفاوت نمایشگر صنعتی با نمایشگر خانگی
راهنمای مطالعه
تاریخچه مانیتورهای صنعتی
مقایسه و تفاوت نمایشگر صنعتی و نمایشگر خانگی
مانیتورهای صنعتی را از کجا می‌توانیم تهیه نمائیم؟

ممکن است در ظاهر نمایشگرهای خانگی با نمایشگرهای صنعتی یکسان به نظر برسند ولی از لحاظ فنی تفاوت‌های قابل توجهی دارند. ما در این مقاله به بررسی تفاوت نمایشگر صنعتی با نمایشگر خانگی می‌پردازیم.

به شما پیشنهاد می‌کنم حتما ابتدا مطلب کامل و جامع “ مانیتور صنعتی ” را مطالعه نمایید. 

صفحه نمایشگر صنعتی

صفحه نمایشگر صنعتی

مانیتورهای صنعتی نوع خاصی از نمایشگرها هستند که برای کاربرد خاصی ساخته شده‌اند. مانیتورها از نظر قابلیت، اطمینان، سازگاری و عمر بلند مدت ویژگی‌های متفاوتی نسبت به مانیتورهای معمولی دارند. قیمت مانیتورهای صنعتی به دلیل همین ویژگی‌ها بالاتر است.

تاریخچه مانیتورهای صنعتی

تاریخچه مانیتورهای صنعتی

اولین مانیتور صنعتی در سال 1984 در شرکت IBM  ساخته شد. درست یک سال بعد  در 21 می سال 1985 اولین نسخه نمایشگر صنعتی با نام IBM7531  به بازار عرضه شد. این اتفاق به نوبه خود تاثیر زیادی به جا گذاشت. این مانیتورها کارت‌های آنالوگ و دیجیتال(صفر و یک) داشتند که آنها را به قدرتمند‌ترین و آسان ترین کنترلر برنامه‌های کاربردی تبدیل کرد.

مقایسه و تفاوت نمایشگر صنعتی و نمایشگر خانگی

مقایسه و تفاوت نمایشگر صنعتی و نمایشگر خانگی

اغلب مشاغل به دلیل حجم کاری بالایی که دارند، مجبورند مانیتور را به طور مداوم روشن بگذارند. اما اگر  یک مانیتور عادی 24 ساعته روشن باشد، با مشکلاتی از قبیل گرم شدن بیش از حد و سوختن برد یا پیکسل رو به رو خواهد شد. در مقابل مانیتور صنعتی این قابلیت را دارد که بدون مشکل 24 ساعته کار کند.

تفاوت دوم این دو مانیتور، در درگاه‌ها و پورت های متعدد مانیتور صنعتی است. مانیتورهای صنعتی درگاه‌های خاص و زیادی برای اتصال به دستگاه‌های مختلف دارند. همچنین با استفاده از قابلیت فعال سازی خودکار درگاه‌های جایگزین در هنگام قطعی یا خرابی توانایی پایدار نگه داشتن تصویر را دارند.

قابلیت‌های منحصر به فرد مانیتور صنعتی

قابلیت‌های منحصر به فرد مانیتور صنعتی

علاوه بر عواملی که پیش از این ذکر کردیم، مانیتورهای صنعتی قابلیت‌های منحصر به فردی نیز دارند. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان مدیریت و انجام تنظیمات با استفاده از پنل‌ها و نرم افزار‌های تحت شبکه
  • کنتراست و روشنایی قدرتمند
  • وجود حافظه داخلی برای جلوگیری از قطع یا خرابی در نمایش محتوا
  • استفاده مداوم بدون خاموشی
  • کاهش نورهای آسیب رسان به چشم

 

نتیجه گیری

در نتیجه، هر چند که مانیتور های صنعتی نسبت به مانیتور های خانگی/ اداری قیمت بالاتری دارند اما به دلیل ویژگی های نادر و خاصشان توجیه اقتصادی دارند. 

مانیتور صنعتی لمسی

مانیتور صنعتی لمسی

نوع خاصی از این نمایشگرها که زیر مجموعه رایانه‌های شخصی (pc panel) هستند و در آن یک صفحه نمایش (بطور معمول LCD) در کنار همان مادر برد و سایر لوازم الکتریکی معمول قرار دارد. این نمایشگرها معمولا لمسی هستند و برای تعامل با کاربر طراحی شده‌اند. این نمایشگرها معمولا برای اتاق جلسات و یا آموزشگاه‌ها کاربرد بسیاری دارند که البته به دلیل تکنولوژی که در این نوع مانیتور استفاده می‌شود، می‌تواند هزینه‌های بالایی داشته باشد. برای اینکه بتوانید به صورت کاملا مقرون به صرفه از مانیتورهای تعاملی در محیط‌های خود استفاده کنید، ما به شما مانیتورهای صنعتی لمسی پنتوس را پیشنهاد می‌دهیم.

در ادامه تفاوت نمایشگر صنعتی با نمایشگر خانگی را در قالب یک جدول خدمتتان ارائه می‌دهیم:

 نمایشگر صنعتینمایشگر خانگی
میزان روشنائی تصویر350 نیت به بالاتا 350 نیت
تکنولوژی پنلIPS و VAIPS و VA
میزان کارکرد24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته6 تا 9 ساعت در روز
عمر مفید50.000 ساعت15.000 ساعت
قابلیت تاچ اسکرینداردندارد
قابلیت چیدمانمنظم، ماتریسی و غیر منظمافقی
میزان مقاومتمقاوم در برابر نور مستقیم، گردو غبار، گرما و حرارت تا 40 درجه سانتی گراد.-
عارضه تصویر ماندگی(shadow picture)دچار عارضه shadow picture نمی‌شود.دچار عارضه shadow picture می‌شود.

 

مانیتورهای صنعتی را از کجا می‌توانیم تهیه کنیم؟

مانیتورهای صنعتی را از کجا می‌توانیم تهیه نمائیم؟

برای تهیه مانیتورهای صنعتی باید به سازمانی که تولید کننده این نوع مانیتورها است و تجربه کافی را در این زمینه دارند، مراجعه کنید. تا پیش از خرید اطلاعات کاملی به دست بیاورید.

 شرکت پویش رایان داتیس با بهره‌گیری از تجربه  متخصصین خبره و حرفه‌ای، توانسته است انواع مانیتورهای صنعتی و ویدئوال را در سایزهای متفاوت تولید کند و در تمام مراحل اعم از مشاوره، خرید، طراحی متناسب با فضای شما، نصب و راه‌اندازی و همچنین خدمات پس از فروش همراه شما عزیزان ‌است. برای دریافت مشاوره رایگان در این زمینه لطفا با شماره 02174856 تماس حاصل فرمائید.

برای در میان گذاشتن دیدگاه خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری شوید.